یک پژوهشگر بسیجی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد
ابهری گفت: جشن گرفتن کودکان از پمپرز یا پوشک مراسم جدید است که در میان اینگونه خانواده ها رایج شده و والدین به بهانه جدا شدن کودکانشان از پوشک جشن می گیرند و البته به نام کودک و به کام بزرگتر ها تمام می شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۱۹۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

دکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به پدیده جدید جشن گرفتن کودکان از پمپرز و یا پوشک اظهار داشت: در میان قشر نو کیسه و تازه به دوران رسیده که هر روز رفتار جدیدی از خود بروز داده و متاسفانه الگوی برخی افراد قرار می گیرند بعد از جشن طلاق و گرفتن جشن تولد برای حیوانات خود مانند سگ و گربه شاهد رفتار نو ظهور و تعجب برانگیزی هستیم که همراه تعجب باعث تاسف نیز می گردد.

ابهری با بیان این مطلب افزود: در غفلت نهادهای فرهنگی و بی توجهی رسانه ها تا چند وقت دیگر این برنامه نیز مانند جشن طلاق به اقشار دیگر نیز سرایت خواهد کرد.

پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: جشن گرفتن کودکان از پمپرز یا پوشک مراسم جدید است که در میان اینگونه خانواده ها رایج شده و والدین به بهانه جدا شدن کودکانشان از پوشک جشن می گیرند و البته به نام کودک و به کام بزرگتر ها تمام می شود.

وی تصریح کرد: در این جشن کودکان از پمپرز گرفته می شوند و میهمانان مختلف که عرصه را برای خودنمایی غنیمت می شمارند به فخر فروشی و مسابقه آرایش و لباس می پردازند.

ابهری گفت: در جامعه ای که بسیاری از کودکان پا برهنه و بدون لباس هستند اینگونه رفتارها فقط باعث زیاد شدن شکاف طبقاتی می شود بنابراین بهتر است رسانه ها با اطلاع رسانی به موقع در این مسیر فرهنگ سازی کنند.

این پژوهشگر اجتماعی در پایان این مطلب ابراز داشت: علاقه به رشد فرزند امری طبیعی است و برای والدین ارزشمند است اما نباید همراه با جشن و هزینه های زیادی باشد.

ارسال نظرات