نشست خبری فراخوان مسابقه ملی طراحی یادمان «سربلند» با حضور مسعود نجابتی مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و طاهر شیخ الحکمایی دبیر کل مسابقه و اصحاب رسانه در محل گالری مرکز هنرهای تجسمی برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۱۶۱۸۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، در این نشست مسعود نجابتی با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از این پس با عنوان گروه تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح فعالیت خود را ادامه می دهد، گفت : با عنایت به به پیشنهاد شورای شهر تهران مبنی بر نصب یادمان شهید حججی در سطح تهران و در آستانه تشییع پیکر مطهر شهید محسن حججی، مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح قدم پیش گذاشته و اقدام به برگزاری مسابقه ای کرده است تا ضمن بهره مندی از ظرفیت و توان هنرمندان عزیز کشور بتوان طرح برگزیده را با تعامل شهرداری تهران در یکی از معابر اصلی شهر تهران نصب کرد ، حتی از آمادگی این مرکز به جهت همکاری با سایر استان های کشور به منظور نصب این یادمان ارزشمند در معابر اصلی استان ها خبر داد .

همچنين طاهر شیخ الحکمایی دبیر کل این فراخوان ملی «سربلند» در تشریح این فراخوان اظهار کرد: طراحی خلاقانه, اشاره مستقیم طرح به شهید محسن حججی, همه فهم بودن طرح و جذابیت برای مخاطب عام, پرهیز از طرح‌های انتزاعی, قابل استفاده بدون طرح در میادین شهر تهران از جمله ویژگی‌های کلی این طرح است.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت برای همه هنرمندان آزاد است, گفت: هر هنرمند می‌تواند حداکثر با ارائه سه طرح در این مسابقه شرکت کند. مسابقات به صورت 2 مرحله ای شامل انتخاب اولیه بر اساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی بر اساس مشاهده ماکت اثر بوده و لازم است تصاویر ارسالی از چند زاویه مناسب از بالا و نمای اصلی تهیه و با کیفیت مطلوب برای هیئت داوران ارائه کند.

 

دبیرکل فراخوان ملی «سربلند» گفت: هنرمندان لازم است تصاویر ارسالی را به همراه فایل WORD به همراه مشخصات کامل و رزومه به نشانی الکترونیکی INFO@RESISTART.IR ارسال و یا در قالب یک DVD به نشانی تهران, خیابان کریم‌خان زند, خیابان حافظ شمالی, بن بست وحدت, بنیاد فرهنگی روایت فتح, طبقه اول, مرکز هنرهای تجسمی ارسال کنند.

شیخ الحکمایی, ایرج محمدی, طاهر شیخ الحکمایی, هادی عرب نرمی, محمد بهرامی و مسعود نجابتی را هیدت انتخاب و داوری این مسابقه عنوان کرد و گفت: شروع ثبت نام و ارسال تصاویر آثار 96/6/15 بوده و آخرین مهلت ارسال تصاویر آثار 96/7/25 است. داوری اولیه 96/7/26 بوده و آخرین مهلت ارسال ماکت اثر 96/8/25 است. داوری نهایی و اعلام نتایج نیز در آذر ماه 96 و مصادف با هفته بسیج خواهد بود.

دبیرکل فراخوان ملی «سربلند» گفت: به نفر اول این فراخوان علاوه بر تندیس مسابقه و دیپلم افتخار, مبلغ 50 میلیون تومان, نفر دوم تندیس مسابقه و دیپلم افتخار, مبلغ 30 میلیون تومان و نفر سوم تندیس مسابقه و دیپلم افتخار, مبلغ 15 میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین با نظر هیئت داوران به 20 طرح تا سقف 500 هزار تومان کمک هزینه ساخت ماکت اهداء خواهد شد. هنرمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 88911214 تماس حاصل کرده و یا به پایگاه الکترونیکیwww.resistart.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات