دلم حالا سینما می‌خواهد، فقط می‌خواهم دقایقی به دور از خستگی روح و روان، آسایش ذهن و رویاپردازی، از هنر هفتم لذت ببرم و همانند شهروندان دیگر شهرها روانه سالن سینمای بزرگی با صندلی‌های انبوه - بلندگوهای باکیفیت - دارای آپارات - سیستم تهویه و گرمایشی - سرمایشی مناسب شوم
کد خبر: ۸۹۱۶۱۴۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و مرزی به نام سیستان و بلوچستان، زاهدان - مرکز استان و دیگر شهر‌های آن از شمال تا جنوب.

پرده اول:

من، جوانی متعلق به این استان، یعنی یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور با آمار بالای جوان و نوجوان، خسته ام از شبکه‌های مجازی - سی دی - فلش - بازی‌های رایانه‌ای - چت - تلگرام - پلی استیشن - واتس آپ - اینترنت و ... و هیاهوی امواج شبکه‌های ماهواره ای.

پرده دوم:
فقط می‌دانم دلم حالا سینما می‌خواهد، تنها میخواهم دقایقی به دور از خستگی جسم، آسایش ذهن و رویاپردازی، از هنر هفتم لذت ببرم، همانند شهروندان دیگر شهر‌ها روانه سالن سینمای بزرگی با صندلی‌های انبوه - بلندگو‌های باکیفیت - دارای آپارات - سیستم تهویه و گرمایشی - سرمایشی و برخوردار از سرویس‌های بهداشتی مناسب شوم و از تماشای یک فیلمِ روز آنهم در حال و هوای خاص سینما " با خرید ساندویچِ کالباس و نوشابه‌ی شیشه‌ای همراه با مقداری پفک و چیپس و تخمه " لذت ببرم.

پرده سوم:

عصر تکنولوژیست و با گوشی‌های هوشمند، سالن‌های سینمایی هر شهر و فیلم‌های بر روی پرده آنرا با یک جستجوی اینترنتی می‌شود دید و بلیط سانس مورد نظرمان را خرید.

جستجو در سیستان و بلوچستان و ... متوقف میشوم ... کدام سینما؟!
تماس با مرکز معرفی تلفن‌های شهر و ارائه شماره تلفن چند سینما، تماس را می‌گیرم و می‌رسم به چند سالن آمفی تئاتر اداره که نام سینما برخود گرفته اند و ...

پرده چهارم:

۱- گفته اند و به حق هم گفته اند که سینما سه ضلع دارد: هنر، صنعت و تجارت که در هر شاخه موجب اثرگذاری و توسعه بومی و ملی خواهد شد.

۲-سینما برگرفته از مسائل اجتماعی و موضوعاتی است که در دل جامعه وجود دارد، در دنیای معاصر بسیاری از گرایش‌ها، خواست‌ها و راهبرد‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی از طریق سینما به مردم انتقال می‌شود به گونه‌ای که می‌شود گفت: سینما با کل جامعه تاثیر و تاثر متقابل دارد، واقعیت این است که سینما یکی از بزرگترین ابرقدرت‌های فرهنگ سازی در دنیا محسوب می‌شود که تاثیر کوچکترین نمای ظاهر شده بر آن را به سرعت می‌توان در میان مردم کوچه و بازار دید.

به همین خاطر استفاده از این دنیای مدرن و در عین حال لذتبخش، وسیله‌ای تازه برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی است که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره بیان کرد.

پرده پنجم:

دوربین حرکت می‌کند و می‌رود به سوی آغاز عملیات ساخت و اتمام یک سالنِ سینمای مجهز در زاهدان، و بلاخره تعدادی جوان و نوجوان وارد سالن سینما می‌شوند و تکرار ورود و خروج‌های آن‌ها می‌شود رشد و پرورش یک یا چند سینماگر از این کهن بوم و دیار.

پایان؛ روشن شدن چراغ ها، تشویق و سوت تماشاگران ...

یادداشت/ امید شکیبا
ارسال نظرات