ابراهیمی گفت: افرادی که دستگاه ماهواره یا ریسیور دارند با همین دستگاه می توانند شبکه های استانی را تحت عنوان شبکه های دیجیتال داخلی دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۱۶۰۲۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

مهدی ابراهیمی مبتکر بسیجی و مسئول بسیج روستای خچیره طالقان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با ابتکار فنی خود؛ تولید سیگنال تلویزیونی از طریق ریسیورهای ماهواره ای اظهار داشت: برای فعال کردن سیستم صدا و سیما در منطقه ای از کشورمان باید حدود 500 میلیون تومان هزینه شود اما با دستگاهی که ما تولید کردیم این هزینه به 5 میلیون تومان می رسد.تولید سیگنال تلویزیونی از طریق ریسیورهای ماهواره ای/ کاهش هزینه ها با این ابتکار

ابراهیمی در توضیح این مطلب افزود: افرادی که دستگاه ماهواره یا ریسیور دارند با همین دستگاه می توانند شبکه های استانی را تحت عنوان شبکه های دیجیتال داخلی دریافت کنند.

این مبتکر بسیجی خاطر نشان کرد: عده ای بهانه می کنند که به خاطر نداشتن شبکه های استانی ماهواره می بینند که این بهانه با این دستگاهی که ما تولید کردیم برطرف می شود. برنامه ما تحت عنوان برنامه شهید ابراهیم هادی است و در دو منطقه آزمایش کردیم.

مسئول بسیج روستای خودشیره طالقان ابراز داشت: دغدغه ما روستاییانی هستند که امکانات به آنها داده نشده و یا اگر داده شده به قدری ضعیف است که 2 یا 3 شبکه دارند. دستگاهی که ما تولید کردیم هم دغدغه خودمان و هم دغدغه کسانی که نگران استفاده مردم از شبکه های ماهواره ای هستند را برطرف می کند.

 ابراهیمی در پایان این مطلب یادآور شد:  با این ابتکار روستاهای نزدیک و هم جوار می توانند از یک دستگاه بهره مند شوند که به صورت کامل شبکه ها را پوشش می دهد و اگر عملیاتی شود کاملا برقرار خواهد شد. هنوز منتظر جواب صدا و سیما هستیم و کارشناس صدا و سیما از بازدیدی که از این کار داشت بسیار راضی بود.

ارسال نظرات