نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدعیان حقوق بشر در مقابل قتل‌عام مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۳۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ سید مهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار داشت: موضوع کشتار مسلمانان کشور میانمار به یک موضوع جهانی تبدیل‌ شده است.

وی افزود: کسانی که ادعای حقوق بشر را یدک می‌کشند در مقابل این قتل‌عام هیچ سخنی به زبان نمی‌آورند و به یکدیگر جایزه صلح نوبل اهدا می‌کنند و مجامع و سازمانهای بین‌المللی نیز هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند که همه اینها نشان از خواب‌زدگی آنان است که نمی‌توانند از حقوق مسلمانان دفاع کنند.

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: رهبران و سران برخی از کشورهای اسلامی نیز در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند و خادمان حرمین شریف نیز در این میان هیچ سخنی به زبان نمی‌آورند که نشان از غفلت آنان است چراکه نباید در مقابل ظالم ساکت ماند و از مظلوم باید دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: این رهبرانی که در مقابل کارشکنی استعمارگران سکوت اختیار کرده‌اند نشان از هم مسیری آن‌ها با بیگانگان متجاوز است و موضوعی شرم‌آور برای مجامع بین‌المللی است که به دنبال نسل‌کشی مسلمانان در جای‌جای جهان هستند تا به آرزوهای پلید خود دست یابند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن در شهر ارومیه یادآور شد: برگزاری این دوره از مسابقات در ارومیه سبب نزول برکات الهی است و قرآن کریم معجزه ای است که از طرف خداوند متعال بر ما ارزانی داشته شده است و باید قدر آن را همیشه بدانیم.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ مردم در مسابقات کشوری قرآن کریم تصریح کرد: انتظار می‌رفت مردم بیش از رقم موردنظر در مسابقات حضور به هم رسانند که متأسفانه بسیار سهل‌انگاری صورت گرفته است و اگر مردم در این مسابقات حضور پرشور داشته باشند نشان از علاقه بسیار مردم به قرآن کریم است.

 

ارسال نظرات