خبرهای داغ:

واقعه غدیر در نقده بازسازی شد

آئین بازسازی واقعه غدیر با حضور امام جمعه، مسئولین و قشرهای مختلف مردم به همت سپاه شهرستان نقده برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۲۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جعفر فیضی پور مسئول اردوئی و گردشگری سپاه نقده گفت: بازسازی نمایشی واقعه غدیر خم که چندین سال است در کشور رواج یافته، در واقع هم‌افزایی و پایایی نقش هنر و دین در قالب هنر نمایش به منصه ظهور است و نشان می دهد که هنر و دین پیوندی عمیق در دل خود دارند.

به گفته فیضی پور مسئول اردویی و گردشگری سپاه شهرستان بازسازی واقعه غدیر امسال هم در شهر نقده به کارگردانی هنرمندان بسیجی این شهر برگزار می شود.

وی افزود: امسال دومین بار است که بازسازی واقع غدیر خم شهرستان نقده در محل چمن سروستان برگزار می شود و هر سال تماشگران زیادی از سراسر شهرستان برای دیدن این نمایش دینی و مذهبی به شهر نقده می آیند.

فیضی پورخاطر نشان کرد: این عید هویت شیعه و تابلوی معرفی کننده شیعه است و غدیر اسم یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و اعتقاد است.

در ادامه مراسم حجت السلام حیدریزاد امام جمعه شهرستان نقده گفت: غدیر مهم ترین و اساسی ترین پیام اسلام و پیامی الهی و کتابی همیشه گشوده است، تا ما پیوسته در آن نظر کنیم و راه روش زندگی را از آن بیاموزیم و به نشانه ایمان و وفاداری مسئولیت ابلاغ آن را به دیگران در این عصر و در زمان آینده گیریم.

حجت السلام حیدریزاد، غدیر را سند ولایت امیرالمومنین(ع)و حقانیت شیعه دانست و گفت: تکلیف ما در قبال غدیر حفظ اهداف غدیر که همان پیاده سازی حدود الهی و حرکت در مسیر ولایت است، می باشد.

حیدریزاد، حرکت در مسیر ولایت را تبعیت از رهبری و خدمت به مردم ذکر کرد و گفت: ایران اسلامی الگوی مستضعفان عالم است و به عنوان ام القرای جهان اسلام وظیفه مسئولان رفع فقر و مشکلات معیشتی مردم است.

ارسال نظرات