خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان خوی؛

انتقال فرهنگ ولایت مداری با بازسازی واقعه غدیر درخوی

همزمان با عید بزرگ ولایت و امامت و در راستای تجدید بیعت با ولی امر مسلمین واقعه تاریخی غدیر خم با حضور بیش از 400هنرور در شهرستان خوی بازسازی شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۱۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، امام جمعه شهرستان خوی درآیین با شکوه  و نمادین بازسازی واقعه غدیرخم که به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان و همکاری ستاد شهرستانی برای پنجمین سال متواری در زاویه حسن خان فیرورق این شهرستان با شرکت  پرشور مردم برگزار شد گفت: در این نمایش هنروران خویی جلوه زیبایی از ارادت و دلداگی مردم دارالمومنین شهرستان خوی امام علی(ع) و اهل بیت  (ع) را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام شکوری افزود: خداوند متعال به واسطه حضرت علی(ع) دین اسلام را کامل و نعمت خویش بر مردم را تمام کرد و حرکت پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر خم در معرفی امامت در حقیقت جدا از اجرای فرمان الهی و اهمیت دینی آن، حرکت سیاسی تاثیرگذاری نیز بود.

فرمانده سپاه خوی نیز  مسئله غدیر و ولایت را تکلیفی عنوان کرد که خود پیامبر - با بیان جمله همه حاضران به غایبان و پدران به پسران تا روز قیامت فلسفه غدیررا ابلاغ کنند- برای ما مشخص کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی نیز خاطر نشان کرد: عدم شناخت کافی ولایت،  گمراهی در دین را شامل می شود و بازسازی این صحنه در حقیقت تبیین فلسفه ولایت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار