اشتغال از دغدغه های اصلی و مهم رهبری و مردم است که با مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط و امری زمانبر است که همت و فعالیت و همکاری مستمر مسئولان و مردم را می طلبد.
کد خبر: ۸۹۱۵۶۱۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه هفته تعاون از ۱۳شهریورماه آغاز و تا ۱۹ادامه دارد، گفت: نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال۹۵ در شهرستان خدابنده بیش از ۱۳درصد است و این در حالی است که  این نرخ بالاتر رفته است و در حقیقت بیش از هفت هزار نفر در خدابنده بیکار هستند.

یوسف داوودی خدابنده با بیان اینکه چندین طرح اشتغالزائی در شهرستان خدابنده در حال اجرا است، افزود: طرح تکاپو یکی از این طرح ها است که مشاغل بالقوه شهرستان که نیازمند حمایت یا معرفی یا بهره برداری از آن در منطقه است در این طرح شناسائی می شوند و الویت با توسعه طرح های موجود است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی نیز در دست اقدام است، اظهار داشت: طرح کارورزی برای افزایش مهارت کاری دانش آموختگان در واحدهای تولیدی در حال اجرا است که حمایت های دولتی بیمه مسئولیت مدنی و معافیت دو سال از بیمه سهم کارفرما در صورت جذب کارورز از طرف واحد پذیرنده را شامل آن می شود.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تصریح کرد: طرح آموزش در محیط واقعی کار نیز از دیگر طرح های در حال اجرا در خدابنده است که در این طرح آموزش در محل کارگاهها صورت می گیرد و گواهی نامه نیز صادر می شود.

داوودی ادامه داد: ۱۹۲میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی استان زنجان که ارزش افزوده به همراه می آورد پیش بینی شده است و هنوز اعتباری برای شهرستان های این استان سهمیه بندی نشده است

وی افزود: هدف از همه این کارها این است که از توانائی های نهفته مردم در راستای تولید و اشتغال بهره برداری شود و آنها را از مصرف کنندگی به تولید کنندگی تبدیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: با انجام این فعالیت ها بازار رقابتی بوجود می آید و قیمت ها کاهش می یابد و تولید ناخالص ملی بالا می رود که عامل پیشرفت کشور نیز می شود.

داوودی اضافه کرد: سیاست های اشتغالزائی دوات متمرکز در توسعه بخش خصوصی است و حامی و کمک کار در این بخش است.

وی افزود: اشتغال که دغدغه اصلی و مهم رهبری و مردم است با عواملی مانند مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط و امری زمانبر است که همت و فعالیت و همکاری مستمر مسئولان و مردم را می طلبد.

این مسئول در پایان سخنان خود عنوان کرد: رسانه ها،دانشگاهها و آموزش و پرورش در دادن اگاهی و فرهنگ سازی به اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در امر تعاون نقش ویژه ای بر عهده دارند.

ارسال نظرات