خبرهای داغ:
سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان همدان در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۵۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

بیانیه بسیج اساتید استان همدان در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانماربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان همدان در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»(سوره ممتحنه آیه ۹)

حوادث دردناک و کشتار و قتل عام و اخراج اجباری ده‌ها هزار تن از مسلمانان استان روهینگیای میانمار، به دست بودایی‌های متعصب و تحت حمایت دولت و نخست وزیر این کشور- که از دست سازمان‌های بین‌المللی جایزه صلح نوبل نیز دریافت کرده است-روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متاثر می‌سازد.

در این میانه، سکوت سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر و دولت‌های استکباری در برابرنقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار درد مضاعفی است که بشریت امروز شاهد آن است.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان همدان،  ضمن محکومیت کشتار و اخراج مسلمانان مظلوم میانمار، بر مسئولیت دولت میانمار در برابرجنایات اخیر و ضرورت حمایت از اقلیت مسلمان این کشور بر اساس مقررات بین المللی  تأکید می‌کند؛ و مؤکدا از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد در صحنه‌های دیپلماسی و کمک‌رسانی از هر آنچه که در توان دارد دریغ نورزد.

همچنین از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران انتظارمی‌رود که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب  همه توان حقوقی خود را برای توقف کشتار مسلمانان بیگناه میانمار، به کار گیرد.

همچنین از وزارت محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا در مورد دست داشتن احتمالی جریانات تکفیری در دامن زدن به آتش معرکه، افشاگری و برخورد قاطعانه داشته باشد.

سازمان بسیج اساتید استان همدان

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات