مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی گفت: تولید محصولاتی ایرانی و اسلامی توسط 2 تولیدکننده داخلی آغاز شد و امسال ما شاهد فعالیت بیش از 70 تولیدکننده هستیم.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۳۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۹

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: در سال 1393 تولید گسترده نوشت افزار با محتوای ملی-دینی بعد از سال ها موجب شد بخشی قابل توجهی از این بازار به محصولاتی با پسوند ایرانی-اسلامی اختصاص پیدا کند. ارزش این حرکت فرهنگی-اقتصادی وقتی دوچندان می شود که می بینیم در سال اقتصاد و فرهنگ به ثمر نشسته و با استقبال مردم مواجه شده است .

از طرفی نیز امسال موقعیت مناسبی است تا در عرصه های مختلف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان جهادگونه دست به تولید لوازم التحریر با طرح ها و نقش های ایرانی_ اسلامی زده اند. این اقدام در جایی ارزش  پیدا می کند که بازار را محصولات خارجی با عکس ها و طرح های غربی قبضه کرده است.

 رشد 35 برابری تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی/ ارتقاء کمی و کیفی لوازم التحریر ایرانی

آشنایی با مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی در این عرصه داشته باشیم که از نظرتان می گذرد: 

گزارش بسیج حاکی از آن است که مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» به همت جمعی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌کند.

*حضور 70 تولیدکننده لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در نمایشگاه

از اهداف برپایی نمایشگاه «ایران نوشت» می‌توان به ارتباط مستقیم تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی با مردم و مخاطبان خود که کودکان و نوجوانان هستند، اشاره کرد.

در این نمایشگاه 70 تولیدکننده نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی نظیر «روشنا»، «رویش»، «آزاده» با تصاویر نظیر شکرستان، پهلوانان و کلاه قرمزی، «قاصدک» با تصاویر «ثنا، ثمین و سینا»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصاویر «دارا و سارا» و عروسک‌های محلی، «ایام»، «مؤسسه آقا روح‌الله»، «پروانه» و «پرسام» حضور خواهند داشت و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

*رشد 35 برابری تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی و رییس پنجمین نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به میزان حضور و استقبال مردمی از پنجمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی گفت: تحلیل ما از میزان استقبال و حضور پر شور مردم در این فضا بسیار خوب است ارزیابی ما از حضور مردم در خرید نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی غیر قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به افزایش چشم گیر تعداد تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در مدت کوتاه 4 سال عنوان کرد:  گزاره ای که می خواهم بگویم این است که تولید محصولاتی که طرح،نقش و محتوای ایرانی و اسلامی دارند تقریبا توسط 2 تولیدکننده داخلی آغاز شد و امسال ما شاهد فعالیت بیش از 70 تولیدکننده در حوزه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی هستیم.

*ارتقاء کمی و کیفی لوازم التحریر ایرانی

حسینی با اشاره به عدم حمایت دولت از برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی تصریح کرد:   با توجه به اینکه حمایت جدی و کاملی از سوی دولت و ارگان های دولتی نشده ایم و افزایش حضور تولیدکنندگان از 2  به 70 مجموعه تنها و تنها برگرفته از حمایت و پشتیبانی و دلگرمی مردم عزیزمان است که ما را در تولید چنین محصولاتی یاری و تشویق کردند.

مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی با اشاره به تنوع اقلام نوشت افزار ایرانی_ اسلامی عنوان کرد:  به طبع وقتی ما در کمیت و تعداد تولید محصولات و نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی شاهد رشد چشم گیری بودیم در کیفیت این محصولات هم چنین روندی طی شده است. بر همین اساس امروز شاهد افزایش تنوع در سبد محصولات هستیم بر همین اساس سال ابتدایی که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی_ اسلامی راه اندازی شد تنها یک محصول یعنی دفاتر ایرانی با طرح های اسلامی عرضه شد اما اکنون شاهد تنوع چشم گیری در محصولات هستیم که شامل کیف،جامدادی، انواع نوشت افزار و...می شود.

 گفتنی است امروز نه تنها از نظر کمیت محصولات با رشد مواجه بودیم بلکه از نظر طراحی، چاپ، رنگ آمیزی با ملاحظات روانشناختی کودک شاهد یک اتفاق جدی هستیم و این فضا رو به رشد حرکت می کند.

ارسال نظرات