گزارش «بسیج» از پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار اسلامی _ ایرانی

کمبود در شخصیت سازی چالش تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی/ نمایشگاه بومی که 5 ساله شد

مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی گفت: یکی دیگر از چالش های تولید محصولات و نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی شخصیت سازی برای طراحی محصولات جدید است.
کد خبر: ۸۹۱۵۵۳۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره: در سال 1393 تولید گسترده نوشت افزار با محتوای ملی-دینی بعد از سال ها موجب شد بخشی قابل توجهی از این بازار به محصولاتی با پسوند ایرانی-اسلامی اختصاص پیدا کند. ارزش این حرکت فرهنگی-اقتصادی وقتی دوچندان می شود که می بینیم در سال اقتصاد و فرهنگ به ثمر نشسته و با استقبال مردم مواجه شده است .

از طرفی نیز امسال موقعیت مناسبی است تا در عرصه های مختلف، سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کنیم بر همین اساس برخی از تولیدکنندگان جهادگونه دست به تولید لوازم التحریر با طرح ها و نقش های ایرانی_ اسلامی زده اند. این اقدام در جایی ارزش  پیدا می کند که بازار را محصولات خارجی با عکس ها و طرح های غربی قبضه کرده است.

 کمبود در شخصیت سازی چالش تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی/ نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی 5 ساله شد

آشنایی با مشکلات و موانع تولید لوازم التحریر ایرانی _ اسلامی ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی در این عرصه داشته باشیم که از نظرتان می گذرد: 

گزارش بسیج حاکی از آن است که مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» به همت جمعی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌کند.

*نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی 5 ساله شد

از اهداف برپایی نمایشگاه «ایران نوشت» می‌توان به ارتباط مستقیم تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای اسلامی _ ایرانی با مردم و مخاطبان خود که کودکان و نوجوانان هستند، اشاره کرد.

در این نمایشگاه 70 تولیدکننده نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی نظیر «روشنا»، «رویش»، «آزاده» با تصاویر نظیر شکرستان، پهلوانان و کلاه قرمزی، «قاصدک» با تصاویر «ثنا، ثمین و سینا»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصاویر «دارا و سارا» و عروسک‌های محلی، «ایام»، «مؤسسه آقا روح‌الله»، «پروانه» و «پرسام» حضور خواهند داشت و به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

*بی توجهی دولت به تولیدکنندگان لوازم التحریر تعجب آور است

سعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی و رییس پنجمین نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به علت بی توجهی دولت به تولید داخلی لوازم التحریر و واردات بی رویه کالا و محصولات از خارج کشور گفت: در مورد اینکه چرا دولت و مسئولین حمایت و پشتیبانی لازم را از تولیدکنندگان نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی نمی کند، باید از خود آنها مطلع شد و برای ما هم جای سؤال و تعجب دارد که چرا دولت حمایت نمی کند.

 کمبود در شخصیت سازی چالش تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی/ نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی 5 ساله شد

مدیر مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی _ ایرانی  با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی تصریح کرد: در مورد مشکلات و چالش های پیش رو تولیدکنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی باید بگویم که تولید، توزیع و مصرف لوازم التحریر یک زنجیره کامل و به هم پیوسته است که نباید بین آنها گسستی ایجاد شود.

*چالش تولیدکنندگان لوازم التحریر تولید، توزیع و مصرف است

وی عنوان کرد: امروز تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی در سه حوزه ی تولید، توزیع و مصرف با مشکل جدی مواجه اشت از طرفی نیز وادرات بی ضابطه و لجام گسیخته ای که در تنوع و طرح ها و شکل های غربی لوازم التحریر وجود دارد همچنین شاخص های مدونی در خصوص استاندارد ها و کیفیت محصولات لوازم التحریر در بازار وجود ندارد بر همین اساس محصولات به شدت ضعیف و حتی غیر بهداشتی در دسترس مردم قرار می گیرد و نظارتی هم وجود ندارد لذا این واردات به جنگ تولید محصولات داخلی آمده و آن را زمین گیر کرده است.

رییس پنجمین نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی با بیان این مطلب که تولیدکنندگان لوازم التحریر نیازمند حمایت مالی هستند؛ گفت:  این درحالی است ما در تولید نوشت افزارها و محصولات داخلی با طرح و شکل اسلامی و انقلابی هیچ حمایت مالی از سوی ارگان ها و نهادهای داخلی نمی شویم.امروز تولید داخلی به شدت نیازمند حمایت و پشتیبانی مالی است و این ظرفیت وجود دارد تا ما بر روی تولید محصولات ایرانی_ اسلامی کار  کنیم.

کمبود در شخصیت سازی چالش تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی/ نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی 5 ساله شد

*کمبود در شخصیت سازی چالش تولید لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی

وی با اشاره به برخی دیگر از چالش های پیش روی تولیدکنندگان لوازم التحریر تصریح کرد:  یکی دیگر از چالش های تولید محصولات و نوشت افزارهای ایرانی_ اسلامی شخصیت سازی برای طراحی محصولات جدید است بر همین اساس شخصیت های محبوب ایرانی و اسلامی که بتوان بر روی آن کار کرد بسیار کم است و به صورت به فرآیند مستمر تولید نمی شود لذا کاراکترهایی همچون کلاه قرمزی،  جناب خان، شکرستان و... زمانی در اوج قرار دارند و زمانی به علت عدم مدیریت از محبوبیت می افتد.

رییس پنجمین نمایشگاه لوازم التحریر ایرانی_ اسلامی  خاطرنشان کرد: این موضوع مضاف براین است ما در زمینه تولید شخصیت با مشکل جدی مواجه هستیم لذا نهاد های فرهنگی لازم در زمینه تولید شخصیت های جدید و خلق آثار نو پیش قدم شود و با فعالیت خود شاهد رونق محصولات ایرانی_ اسلامی با شیم.

ارسال نظرات