غدیر خم؛ واقعه تاریخی که از آن غفلت شده است

تبیین غدیر مستلزم حرکت‌های خود جوش مردمی است واقعه تاریخی غدیر خم بعنوان یک جریان زندگی ساز که می‌تواند جامعه بشری را مدیریت کند این روز‌ها در شهری که داعیه دار ولایت امیر المومنین (ع) است مورد غفلت واقع شده و تاکنون اقدام قابل توجه و در خور شأنی برای آن در تربت حیدریه انجام نگرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۹۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، غدیر خم بعنوان یک جریان زندگی ساز برای مدیریت بشری که فلسفه بعثت همه پیامبران الهی است، در کشور اثنی عشری شیعه مورد غفلت واقع شده و تبیین این واقعه تاریخی مهم که گره گشای بسیاری از مشکلات جوامع می‌باشد به دست فراموشی سپرده شده است.
 
این واقعه تاریخی که از آن به عیدالله الاکبر تعبییر شده این روز‌ها در شهری که داعیه دار ولایت امیر المومنین (ع) است مورد غفلت واقع شده و تاکنون اقدام قابل توجه و در خور شأنی برای آن در تربت حیدریه انجام نگرفته است.
 
غفلت از این واقعه مهم تا جائی است که تنها به نصب چند بنر در سطح شهر و بیان فرمایشاتی در این خصوص در برخی سربرگ‌های اداری بسنده شده و هیچ اقدام قابل توجه و یا ستادی در این خصوص انجام نگرفته است. دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی مانند؛ سازمان تبلیغات اسلامی؛ فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و شهرداری می‌توانستند با هماهنگی‌های ستادی و ارائه برنامه‌های مختلف با مشارکت اصناف و بازاریان و همچنین شورای هیئات مذهبی این چراغ هدایت جامعه بشری را در شهر داعیه دار امیر المومنین (ع) روشن کنند.
 
این جای بسی تاسف است که دستگاه‌های متولی فرهنگی شهر که دارای بودجه و اعتبارات هستند در تبیین واقعه غدیر خم غفلت کردند.
 
داعیه داران شهر تربت حیدریه که هر موقع نسبت به مسائلی انتقاد می‌شود دائم بر طبل انسجام بخشی و هماهنگی بین بخشی می‌کوبند در دهه ولایت کجا هستند؟ آیا نمی‌شد ستادی از اقشار مختلف تشکیل شود و شهر را از این خاموشی مطلق در دهه ولایت نجات داد؟ برای شهرستان تربت حیدریه با آن همه ظرفیت در حوزه‌های مختلف بسیار ناگوار است که این واقعه مغفول بماند و تنها به برگزاری مراسمات هیئت‌های مذهبی و ابتکارات معدود و خودجوش مردمی بسنده شود.
 
استاد حوزه و دانشگاه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نقش سازنده واقعه تاریخی غدیر در زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی انسان‌ها بعنوان یک حقیقت زندگی ساز کمرنگ شده و علت اصلی مغفول ماندن آن فراموشی از تاثیر غدیر در زندگی جوامع بشری است.
 
حجت الاسلام محمد کازری افزود: غدیر یک حادثه نیست، بلکه یک جریان مداوم برای هدایت بشر است که با نصب امیر المومنین (ع) از جانب خداوند توسط آخرین پیامبر الهی تکلیف بشریت را تا قیامت مشخص کرد.
 
وی تصریح کرد: اگر واقعه غدیر در جای خود واقع می‌شد و جریان امامت و ولایت جامعه بشری را هدایت می‌کرد امروز وضع دنیا اینگونه نبود، غدیر احیاگر انسانهاست.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی متاسفانه به ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های خود بسنده کردند و تاکنون اقدام خاصی در تبیین باور‌ها و اعتقادات و نقش سازنده آن در زندگی انسان‌ها انجام نداده اند. در نهایت برای انتقال بیان واقعیت و اهمیت واقعه تاریخی غدیر خم به نسل‌های آینده باید حرکت‌های خودجوش مردمی و کاروان‌های شادی و نشاط در سطح شهر‌ها راه اندازی شود تا شاید برخی به خود آیند هر چند که…. سال گذشته در همین رسانه به انتقاد از این موضوع پرداخته شد و موضوع رسانه‌ای شد، اما انگار نه انگار و متولیان فرهنگی شهر... .
ارسال نظرات
پر بیننده ها