خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی از ۱۹ تا ۲۷ شهریور با حضور ۱۳۰ دانشجوی دختر و پسر که ۶۰ نفر برادر و ۷۰ نفر خواهر هستند در روستای شوکت آباد بیرجند برگزار می شود .
کد خبر: ۸۹۱۵۴۶۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نهمین دوره طرح ولایت دانشجویی از ۱۹ تا ۲۷ شهریور با حضور ۱۳۰ دانشجوی دختر و پسر که ۶۰ نفر برادر و ۷۰ نفر خواهر هستند در روستای شوکت آباد بیرجند برگزار می شود .

وی عنوان کرد: این تعداد دانشجو از بین ۵۰۰ دانشجویی ثبت نام کننده از سراسر استان بعد از گرفتن مصاحبه و گزینش به مرحله استانی راه یافتند.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: طرح ولایت دانشجویی با سه هدف عمده یعنی آموزش مبانی اندیشه اسلامی و کادرسازی و تربیت دانشجویان به عنوان سرگروه حلقه صالحین در دانشگاه ها و آشنایی با ساختار و تشکیلات بسیج دانشجویی برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان شرکت کننده در دوره بعد از گذراندن این دوره در پایگاههای بسیج دانشجویی در دانشگاه ها مشغول فعالیت خواهند شد.

صلاحی بیان داشت: سال گذشته طرح ولایت استانی با حضور ۱۱۲ خواهر و برادر برگزار شد که از این تعداد ۶۰ نفر خواهند و ۵۲ نفر برادر بودند.

 وی ادامه داد: از این تعداد 9خواهر و 6 برادر در مرحله کشوری طرح ولایت حضور پیدا کردند که این دوره به مدت ۴۵ روز در مشهد و آب علی تهران برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی جشن میلاد امام کاظم برگزاری دعای ندبه حضور در نماز جمعه برگزاری کارگاه های آموزشی و برنامه های فوق برنامه در دستور کار است.

وی افزود: در این دوره در مجموع ۸۰ ساعت آموزشی  دانشجویان پیش‌بینی شده است و در پایان دوره بعد از اخذ آزمون گواهی شرکت در دوره به دانشجویان داده خواهد شد.

صلاحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی برای سال تحصیلی جدید برگزاری اردوی راهیان نور است که این اردو با همکاری دانشگاه ها تا قبل از عید نوروز برگزار خواهد شد.

وی افزود:  یکی دیگر از برنامه های بسیج دانشجویی ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها است که این ستاد به همت حوزه و پایگاه های بسیج دانشجویی در تمامی دانشگاه ها برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی دیگر از برنامه‌های مهم بسیج دانشجویی است که امسال تا کنون ۵۵۰ دانشجو از دانشگاه های سراسر استان در قالب ۲۷ گروه جهادی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان به منظور ارائه خدمات آموزشی فرهنگی عمرانی بهداشت و درمان و هنری اعزام شدند این اردو ها به مدت ده روز در روستای محروم در شهرستانهای مختلف برگزار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها