خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در مراسم اعزام دانش آموزان به مشهد مقدس به تشریح بخشی از اقدامات فرهنگی در حوزه اردویی در استان قزوین پرداخت.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۰۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ علی اصغر کشاورز حسین آبادی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در این مراسم اعزام، اجرای اردوهای مختلف را یکی از برنامه های شاخص فرهنگی کمیته امداد دانست و گفت: توجه به مسائل فرهنگی دغدغه ای است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قالب های مختلف مورد اشاره و تأکید قرار گرفته و ریاست کمیته امداد نیز بر توجه هرچه بیشتر به مسائل فرهنگی تأکید دارند.
وی ادامه داد: اگر به اقدام امام خمینی (ره) در تأسیس کمیته امداد و نوع سفارش های ایشان توجه کنیم، درمی یابیم اساس کار امداد فرهنگی است چراکه تا زمانی که فرهنگ ها اصلاح نشود، اصلاح سایر مسائل ممکن نبوده و یا ارتقای فرهنگی به طور مناسب حاصل نمی شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین توجه به مسائل فرهنگی را اصلی اساسی در رشد و ارتقای خانواده های مددجو دانست و بیان کرد: امروز تلاش کمیته امداد بر این سمت و سو قرار گرفته است تا محرومیت را به طور واقعی در خانواده های تحت حمایت کاهش دهد از این رو سعی می شود تا برنامه های فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی خانواده های مددجو اجرا شود تا خانواده ای که به واسطه برخی مسائل با تنگناهای مالی مواجه شده، فقر اقتصادی اش زمینه فقر فرهنگی نشود.
وی به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.
کشاورز با اشاره به برنامه های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 477 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.
وی این سفر زیارتی را یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی دانست و تأکید کرد: اجرای برنامه های اردویی به مشهد مقدس و عتبات عالیات از محل منابع امداد و کمک خیران صورت می گیرد که در اردوی حاضر 120 نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفری معنوی و تفریحی با حضور در سرزمین خراسان رضوی ضمن زیارت امام هشتم شیعیان (ع) از سایر اماکن زیارتی و سیاحتی نیز دیدار خواهند داشت.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهداف برگزاری این اردوها توضیح داد: اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی با هدف تقویت روحیه معنوی آنان و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ناب ارتباط با اهل بیت(ع) انجام می‌شود که تا کنون تاثیرات بسزایی در زندگی خانواده‌های تحت حمایت داشته است در واقع برگزاری اردوهای زیارتی علاوه بر ایجاد زمینه شکوفایی، رشد و تعالی خانواده های تحت حمایت ، این امکان را برای آنان فراهم می کند تا در سایه این فضای معنوی با حفظ روحیه خود در بحران های زندگی اقدامات لازم را به درستی انجام دهند.
وی گفت: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.
کشاورز حسین آبادی توضیح داد: کمیته امداد مددجویانی را که تاکنون به زیارت کربلا و نجف مشرف نشده اند را در قالب کاروان های عتبات عالیات به این سفر معنوی اعزام می کند البته این برنامه فرهنگی و معنوی با هزینه امداد و کمک خیران برگزار می شود.
وی یادآورشد: برنامه کمیته امداد افزایش همه فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های اردویی است چراکه اجرای اردوهای مختلف به خصوص در سنین پائین تر، یکی از بسترهای مناسب برای اجرای کار فرهنگی است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها