کسب چهار مقام برتر کشوری جشنواره نوجوان سالم توسط دانش آموزان کردستانی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان در ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم موفق به کسب چهار مقام برتر کشوری شدند.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۰۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی گفت:در رشته ایده پردازی، دانش آموز نسار صلواتی مقام اول، در رشته فیلم سازی، هژیر زندی مقام سوم و در رشته مقاله نویسی نیز سعید صفره مقام سوم کشوری را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: همچنین در بخش فرهنگیان نیز ناظم برومند در محور الگو‌ها و فنون آموزش تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مقام سوم کشوری را از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از خشونت موضوعات این جشنواره بود و دانش آموزان دوره متوسطه استان درهفت قالب نقاشی، فیلم کوتاه، عکس، مقاله، ایده پردازی، نرم افزار و چند رسانه‌ای و روزنامه دیواری با یکدیگر رقابت کردند.


به گفته وی دانش آموزان و آثار برتر به مرحله کشوری راه یافتند و در این مرحله توانستند چهار مقام کشوری را از آن خود کنند.

وی اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم با هدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان و والدین آن‌ها در ارتباط با پیشگیری از گرایش به رفتار‌های پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم همه ساله در سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

قربانی در ادامه گفت: همچنین در مرحله کشوری هشتمین المپیاد نانو، دیار محمدی دانش آموز دبیرستان فرزانگان مریوان مدال طلا و دانش آموزان رُزا رستم نژاد از دبیرستان فرزانگان ۲ و مازیار افشار از دبیرستان شهید بهشتی ۲ ناحیه ۲ سنندج نیز ۲ مدال برنز را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه در طول هشت دوره گذشته برای اولین بار است که دانش آموزان دختر استان موفق به کسب مدال شده اند، اظهار کرد: پنج دانش آموز شرکت کننده دیگر نیز دیپلم افتخار هشتمین المپیاد نانو را به دست آوردند.
به گفته وی در مرحله کشوری هفتمین المپیاد نانو در سال ۹۵ دانش آموزان استان کردستان با کسب ۲ مدال برنز رتبه دوم کشوری را به دست آوردند.

هشتمین المپیاد دانش آموزی نانو با شرکت بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد و استان کردستان نیز با ۲ هزار و ۷۱۰ نفر دانش آموز در این المپیاد حضور داشت.
در سال تحصیلی گذشته ۲۷۵ هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و ۷۰۰ مدرسه و ۱۴ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل بودند

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار