امام جمعه اصلاندوز با محکوم کردن جنایات ارتش میانمار در کشتار مردم مسلمان این کشور،از سکوت مجامع بین المللی و دولت های اسلامی در مقابل این کشتار انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۴۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، از جامعه جهانی به دلیل سکوت در مقابل این جنایات انتقاد کرد و گفت:در این میان، آنچه این جنایت را دردناک تر می کند، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولتها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی نظاره گر این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار می‌باشند.

وی ضمن محکومیت کشتار فجیع مسلمانان و اخراج آنها از سرزمینشان افزود:از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهم سکوت معنادار خود را شکسته، نسبت به این واقعه جانسوز واکنش نشان دهند و مانع از پایمال شدن خون هزاران انسان مظلوم شوند.

امام جمعه اصلاندوز همچنین با اشاره به برخی از رویدادهای هفته عنوان کرد: امروز 17 شهریور سالروز کشتار بی‌رحمانه جمعی از هم ‌وطنان در میدان ژاله تهران در سال 57 است .

حجت الاسلام اسدزاده افزود: 17 شهریور از ایام الله و روزهای ماندگار در تاریخ کشور و روز سربلندی و ولایت مداری مردم ایران است.

وی با اشاره به روز جهانی ریشه کن کردن بیسوادی ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش اصلاندوز گفت:مردم برای رهایی از بی‌سوادی در کلاس‌ها شرکت کنند و سوادآموزی نیز تلاش خود را افزایش دهد تا بلای بیسوادی را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

خطیب جمعه اصلاندوز با اشاره به 18 شهریور سالروز غدیر خم گفت: مسئله ولایت یک مسئله الهی است و حتی پیامبر اکرم(ص) تنها مأمور به ابلاغ امر ولایت و خلیفه الهی بودند.

وی به فضایل و کرامات عید غدیر خم اشاره کرد و از مردم و نمازگزارن خواست در مراسم گرامیداشت این عید بزرگ مسلمانان که ظهر فردا برگزار می شود حضور گسترده داشته باشند.

حجت الاسلام اسدزاده در مورد 19 شهریور عنوان کرد: این روز سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین خطیب جمعه نماز جمعه تهران است.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سپاه منطقه ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای سرهنگ بنیادی فرمانده سابق سپاه ناحیه عشایری،برای سرهنگ حسین زاده فرمانده جدید سپاه ناحیه عشایری در خدمت به مردم و بسیجیان منطقه آرزوی موفقیت کرد.

دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی با رهبر معظم انقلاب،فاجعه انسانی در یمن توسط رژیم آل سعود و سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) از دیگر بیانات امام جمعه اصلاندوز بود.

 

 
 

منبع:ارس تبار

ارسال نظرات