خبرهای داغ:
مسئول مجمع عمومی بسیج شهرستان خوروبیابانک
رضا وهاب گفت: مجمع بسیج به دور از جناح بندی سیاسی با ایفای نقش خود به سمت اهدافی که دارد حرکت می کند در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با ارایه ظرح های بومی و محلی در پیشرفت شهرستان نقش مهمی ایفا می کند.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۳۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خور، رضا وهاب در اولین اجلاس مجمع عمومی بسیج شهرستان خوروبیابانک گفت: بسیج در زمینه های مختلف می تواند نقش ایفا کند، اگر به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب عمل کنیم نقطه ضعفی در کشور باقی نمی ماند.


مسئول مجمع عمومی بسیج خوروبیابانک افزود: با بهره گیری از تفکر بسیجی و گسترش آن مانند ابتدای انقلاب که این فرهنگ بین همه مردم حاکم بود و توانستیم بر دشمنان قسم خورده نظام پیروز شویم می توانیم همچنان پیروز میدان های نبرد باشیم.


وی افزود: شهرستان ولایتمدار خوروبیابانک با فرهنگ بسیجی توانسته پیشرفت های چشمگیری در همه زمینه ها داشته باشد.


وهاب خاطرنشان کرد: مجمع بسیج به دور از جناح بندی سیاسی با ایفای نقش خود به سمت اهدافی که دارد حرکت می کند در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با ارایه طرح های بومی و محلی در پیشرفت شهرستان نقش مهمی ایفا می کند.
وی تصریح کرد: مجمع عمومی بسیج به علت این که از دل مردم تشکیل شده است با نیازهای جامعه آشنا است و بسیجی وار در حل مشکلات قدم بر می دارد.


احداث کشتارگاه و نصب حفاظ شیرهای برداشت آب شرب شهرستان
محمدرضا کمالی دبیر کارگروه سلامت و بهداشت با اشاره به نیازهای بهداشتی به احداث کشتارگاه در شهرهای فرخی و جندق گفت: کشتارگاه شهر خور به علت نداشتن تخلیه فاضلاب بهداشتی و دسترسی وحوش و پرندگان و به پسماند کشتارگاه و بوی نامطبوع حاصل از آن، هم چنین نزدیک بودن به مزارع می تواند عامل مهمی در شیوع بیماری های واگیردار باشد.
وی با اشاره به نبود حفاظ شیرهای برداشت سطح شهرها افزود: با توجه به اینکه شیرهای برداشت آب شرب در شهرهای خور فرخی و جندق و تعدادی از روستاها فاقد حفاظ می باشد، دسترسی حیوانات ولگرد می تواند عامل شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام باشد.
کمالی افزود: با احداث کشتارگاه های بهداشتی در شهر فرخی و جندق و نصب حفاظ برای شیرهای آب شرب شهرستان می توانیم سطح بهداشت شهرستان را بالا برده و به سلامت عمومی مردم کمک کنیم.


طلاق مهمترین معضل اجتماعی شهرستان


رضا وهاب با اشاره به افزایش طلاق در شهرستان گفت: طرح تکریم بنیان خانواده با هدف کاهش طلاق با حضور افراد مجرب و مسئولان امر آماده شده است.
وی با اشاره به رشد آمار طلاق در شهرستان گفت: آمار طلاق در سال ٩٢، ١١ و هفت دهم بوده است که در شش ماهه سال جاری به بیش از ٢٠ درصد افزایش یافته است.
دبیرکارگروه اجتماعی مجمع بسیج خوروبیابانک تثبیت خانواده و جلوگیری از تشکیل ازدواج هایی که به طلاق منجر خواهد شد را یکی از راه های کاهش آمار طلاق عنوان کرد و افزود: ارجاع متقاضیان ازدواج به مشاوره ازدواج در مراحل متعدد، احداث مرکز مشاوره ثابت و دسترسی آسان به مراکز مشاوره، آموزش چگونگی بهره مندی از فضای مجازی، تقویت اعتقادات مذهبی خانواده و پرکردن اوقات فراغت افراد آن با برنامه های شاد و متنوع برای دوری از فضای مجازی و اجباری کردن مراجعه به مراکز مشاوره قبل از طلاق توافقی از دیگر راهکار های کاهش این معضل اجتماعی است

ارسال نظرات
پر بیننده ها