خبرهای داغ:
فرمانده ناحيه سپاه زيركوه گفت: عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي به عنوان وظيفه خاص يك معاونت و جايگاه عنوان نشود و به عنوان يك وظيفه سازماني همه جايگاهها و دراين زمينه فرهنگ سازي بايد ابتدا از سپاه شروع شود و در سطح جامعه نشر داده شود.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۶۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

کریمی فرمانده ناحيه سپاه زيركوه در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی ضمن تشريح فعاليت هاي ناحيه زيركوه در بحث اقتصاد مقاومتي اظهارداشت: از ابتداي سال96 براي 500 نفر از بسيجيان در زمينه اقتصادمقاومتي و صنايع دستي با همكاري فني حرفه اي شهرستان دوره آموزشي تعريف شد كه براي 200 نفر آموزش ها انجام شد و بقيه افراد هم در حال آموزش مي باشند.

 وي ادامه داد: براي كمك و همكاري در بحث فروش محصولات توليدي در شهرستان ، تعدادي از فعالين كه در زمينه هاي مختلف داراي نظر بودند به نمايشگاه هاي استاني و كشوري اعزام گرديدند.

وي ادامه داد: براي راه اندازي مشاغل خانگي مرتبط با صنايع تبديلي و اقتصاد مقاومتي از ابتداي سال 96 مبلغ 220میليون تومان تسهيلات با نرخ 10 درصد واگذار گرديده است.

فرمانده ناحيه زيركوه گفت: طرح هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان زيركوه بيشتر به صورت مشاغل خانگي مي باشد و حدود 17 نفر جهت دريافت تسهيلات در اين زمينه به بانك معرفي شده اند.

وي در مورد اهميت اجرايي نمودن اقتصاد مقاومتي گفت: باتوجه به تاكيدات فراوان مقام معظم رهبري در زمينه عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي و توجه به استعدادهاي داخلي كشور، بديهي است كه اقتصادمقاومتي با شعار و تشكيل جلسات اجرايي نمي شود و نيازمند نگاه ويژه مسئولان و دست اندركاران نظام است.

 وی تاکید کرد:  بايد به اين باور رسيد كه راه نجات كشور با توجه به فشارهاي خارجي و تحريم ها ، نگاه به درون و استفاده از ظرفيت هاي دروني و عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي است ، البته در عمل ، نه شعار.

كريمي خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت ويژه اقتصاد مقاومتي بايد در سطح نواحي تلاش شود عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي به عنوان وظيفه خاص يك معاونت و جايگاه عنوان نشود و به عنوان يك وظيفه سازماني همه ي جايگاهها در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند. و دراين زمينه فرهنگ سازي بايد ابتدا از سپاه شروع شود و در سطح جامعه نشر داده شود.

وي در پايان بابيان اينكه اجراي اقتصاد مقاومتي نيازمند همت همه مسئولين است، راهكارهايي به شرح زير براي اجراي بهتر اقتصاد مقاومتي بيان كرد:

1- اقدام عملي مسئولين و مردم براي اجراي سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي

2-برگزاري كلاسهاي آموزشي و توجيهي براي مردم بر اساس نيازمندي هر منطقه

3-حمايت واقعي و عملي از توليدات داخلي و ايجاد نمايشگاههاي عرضه محصولات در هر منطقه

4-هدايت توليد كنندگان به سمت نيازهاي واقعي مردم هر منطقه و حمايت از توليد كنندگان و كارآفرينان بومي

5-گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي بين مسئولين و مردم و نگاه جدي به داخل و باور داشتن به توان نيروهاي بومي

ارسال نظرات
پر بیننده ها