با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان ساختمان جدید جامعه القرآن مشگین‌شهر افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۳۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حضرت حجت الاسلام سید حسن عاملی در مراسم افتتاحیه جامعه القرآن با اشاره به اهمیت قرآن در جامعه اسلامی گفت: متاسفانه فرهنگ، ایمان و باورهای مردم این کشور در عصر حاضر زیر بمباران محتوایی مبتذل و اینترنتی و vpn شرکت‌های داخلی با درآمدهای سرسام آور قرار گرفته است به طوری که دو سرمایه‌گذار زیر ساخت و اینترنت جامعه را به سوی تباهی کشانده است و بی غیرتی را که جزء ارزش‌های قرون وسطی است در جامعه ترویج می‌دهند.

 

وی افزود: ملت ایران بر سر سفره 1400 ساله نشسته‌اند اما برخی کارها موجب ترویج بی بند وباری و افزایش طلاق در جامعه می‌شود.

 

آیت الله عاملی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است چرا که در اجرای پروژه بسیار مهمی که به صورت مستقیم با نسل آینده و فرهنگ و اعتقادات مردم این شهرستان سرو کار داشت اعتبار دولتی مشاهده نشده است و تمام هزینه ساخت و ساز آن به همت خیرین تامین شده  است.

 

وی تاکید کرد: اگر در جامعه، مدنیت بزرگ نداشته باشیم آرمان‌های بزرگ نیز نخواهیم داشت و در کنار آن نماینده و مسئولان آرمانی نیز نخواهیم داشت تا خود را از محرومات در امان نگه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اگر در یک شهر بر روی قرآن و مسائل قرآنی حساب باز نشود همچون میشه خواهد بود لذا باید برای راه اندازی محل‌های عام‌المنفعه همت کنیم تا نسلی عاطفی با اعتقادات قوی تربیت و تقدیم جامعه شود و کشور اسلامی برای ایجاد چنین مکان‌هایی نیازمند یاری است تا جامعه را با اهداف و رهنمودهای قرآنی پیش ببرد.

 

امام جمعه اردبیل افزود: در کشور اسلامی اگرمسئولان شخصیت قرآنی نداشته باشند در جامعه دچار لرزش می‌شود لذا باید در این کشور فرزندانی قرآنی تربیت داده شود تا در آینده دچار لرزش نشود.

 

وی تاکید کرد: فرزندان تا 18 سالگی در تربیت خانواده‌هاست و اگر در طول این مدت به نحو احسن تربیت نشود دیگر نمی‌توان بر روی آن تاثیرگذار بود لذا زمان شکل گیری شخصیت انسان محدود است که باید از مکان‌های مقدسی همچون جامعه‌القرآن برای تربیت کودکان استفاده کرد تا نسلی معتقد به ارزش‌های اسلامی تقدیم جامعه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان  در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت و وضعیت حجاب در جامعه گفت: لباس حیای انسان است که باید در جامعه اسلامی حفظ شود تا از نگاه‌های زهرآگین محفوظ بماند و با حفظ حجاب در جامعه مورد ارزش و احترام قرار گیرد.

 

 وی در پایان ضمن گلایه مندی از مسئولان دولتی در بی توجهی برای احداث این مکان از شهردار مشگین‌شهر در خصوص آسفالت کوچه جامعه القرآن قدردانی کرد.

 

در ادامه این مراسم خانم آبی مدیر جامعه القرآن مشگین‌شهر ضمن تشریح پروژه گفت: زمین این پروژه توسط دو خواهر سکینه و رقیه جعفراوغلی وقف شده بود که با کمک یک خیر به نام در شهر تبریز ساختمان فوق احداث شه است.

 

 وی افزود: برای اجرای این پروژه 385 میلیون تومان هزینه شده که 295 میلیون تومان آن توسط یک خیر و 65 میلیون تومان آن توسط مردم فرهنگ دوست شهرستان تامین شده است.

 

خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشکین شهر :حسین عبادالله زاده

 
ارسال نظرات