امام جمعه شیرگاه:

غدیر نشانه جامعیت نگاه اسلام به آینده است/ کمک به مظلومان مسلمان میانمار و یمن وظیفه هر مسلمانی است

امام جمعه شیرگاه غدیر را بیانگر جامع‌بودن اسلام و نگاه به آینده توصیف و خاطر‌نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام 90 تا 120 هزار‌نفر را در واقعه غدیر متوقف کرد که اهمت این مسله است و خطبه و حدیث غدیر بیانگر آن است که موضوع امامت و تداوم آن مطرح بود و آیات مختلف درباره حق امام علی(ع) بیان شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۲۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز‌ جمعه شیر‌گاه سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه اهمیت عید‌غدیر از همه اعیاد در تقویم اسلامی بیشتر شد، گفت: تعیین وضعیت امت‌اسلامی در روز غدیر تعیین شد.

وی با بیان اینکه عید‌غدیر، یک معیار و میزان است، افزود: واقعه غدیر، تکلیف مسیر عمومی امت اسلامی را معین کرد و پیامبر گرامی اسلام یک شخصیت ممتاز را با دستور و نصب الهی معرفی کرد.

امام جمعه شیر‌گاه سوادکوه‌شمالی، غدیر را بیانگر جامع‌بودن اسلام و نگاه به آینده توصیف و خاطر‌نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام 90 تا 120 هزار‌نفر را در واقعه غدیر متوقف کرد که اهمت این مسله است و خطبه و حدیث غدیر بیانگر آن است که موضوع امامت و تداوم آن مطرح بود و آیات مختلف درباره حق امام علی(ع) بیان شد.

این مسؤول  با اشاره به اینکه با پرهیزگاری ریشه گناهان را می‌توان برید، اظهار‌کرد: انحراف‌های جامعه اسلامی بعد از غدیر آغاز شد و باید به غدیر و اهداف آن بر‌گردیم و با تشکیل حکومت عدل امام عصر(عج) مشکلات مرتفع شود و عزت مسلمین باز گردد و تا آن زمان حفظ وحدت جامعه اسلامی و هوشمندی در برابر دشمنان می‌تواند از شدت این درد‌ها بکاهد.

ابراهیمی با بیان اینکه مسؤولان کشور، جوانان مؤمن و انقلابی را جدی بگیرند و جابجایی مسؤولان در دولت دوازدهم و قول رئیس‌جمهور برای اشتغال، فرصت های مغتنمی برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در زمینه حل مشکلات کشور است، افزود: مقام‌معظم رهبری کم‌شدن بغض و کینه نسبت به دشمن را یک علامت‌ خطر توصیف کردند و نباید این خطر در جامعه ما اتفاق افتد و بغض و کینه نسبت به دشمنان انقلاب اسلامی کاهش پیدا کند و راهکار آن توجه به نیاز‌های جوانان و معرفی و بیان جنایات دشمنان است.

وی سکوت غربی‌ها نسبت به وضعیت کشور میانمار، یمن و بحرین را سکوت مرگ‌بار مجامع جهانی و حامیان حقوق بشر توصیف کرد و گفت: انزجار از ارتش و گروه‌های افراطی میانمار و دعوت عمومی از کشورهای اسلامی برای اعتراض فراگیر به اقدامات ضد‌بشری عوامل افراطی و حمایت ارتش میانمار بپردازند و به مسلمانان بی‌پناه میانمار و یمن کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها