خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه کنگره‌ها و شب شعرهای آئینی با هدف فرهنگ‌سازی شکل گرفته‌اند گفت: کنگره شعر علوی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۰۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

محمد کرم‌اللهی در آئین افتتاحیه کنگره شعر علوی اظهار داشت: پس از شب شعر عاشورا جریان‌های شعری همچون فاطمی، علوی، مجتبوی و دیگر برنامه‌های اهل بیتی و عاشورایی در استان شکل گرفته‌اند که همه آنها در راستای فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی قرار دارد.

وی گفت: استدعا دارم دوستان عزیز به جای نام بردن از ما مدیران توجه کنند که برای برگزاری این برنامه ده‌ها جوان صادق و بی‌ادعا دست به دست هم داده‌اند تا برنامه به بهترین شکل اجرا شود مثلا بچه‌های مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) و شاعران آئینی جهرم با تمام وجود در خدمت برنامه بوده‌اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: سطح بالای برنامه بار دیگر ثابت کرد که این حرکت می‌تواند در سال آینده به صورت ملی و در گام بعد از آن نیز به صورت بین‌المللی با محوریت جهان اسلام برگزار شود و جهرم نشان داده چنین ظرفیتی دارد

وی با اشاره به راه‌اندازی شعبه جنوب حوزه هنری استان فارس در جهرم گفت: سیاست کلی حوزه هنری پرهیز از گسترش است چراکه حوزه هنری بر چابک بودن دستگاه تاکید دارد اما برخی استان‌ها چاره‌ای جز ایجاد شعبه ندارند از جمله فارس با قریب 30 شهرستان و پنج میلیون نفر ضروری است دفاتری در شمال و جنوب داشته باشد.

لازم به ذکر است پنجمین کنگره شعر منطقه‌ای علوی با حضور شاعران چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در جهرم برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها