خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه غدیر برای استقرار حکومت الهی بود گفت: رشد و هدایت انسان‌ها به سوی کمال در غدیر نهفته است.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۰۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در دیدار با مردم و مسئولان استان فارس به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: در قرآن کریم غدیر به عنوان مکمل دین، متمم نعمت الهی و انجام آن وسیله قبول شدن رسالت پیامبر(ص) معرفی شده است و دلیل این اهمیت، این است که آمدن همه انبیا و پیامبران برای استقرار حکومت الهی بود.

وی با بیان اینکه همه پیامبران آمدند تا حکومت الهی برپا شود، گفت: حکومت است که هدایت مردم را تامین می‌کند هر حالتی که حکومت پیدا کند مردم نیز همان حالت را می‌پذیرند قبل از انقلاب که حکومت ظلم و استبداد بود و کسی جرات نفس کشیدن نداشت اما پس از انقلاب که آزاد بود با روی کار آمدن هر دولتی مردم با آن دولت همراهی کردند.

امام جمعه شیراز افزود: مردم خواسته دولت را در هر انتخابات انجام دادند البته این همراهی مردم تا موقعی است که مردم از این مجموعه خسته نشده باشند وقتی خسته شدند به سراغ مجموعه دیگر می‌روند و این قانونی است که شما در هر انتخابات دیده‌اید.

ایمانی با تاکید بر اینکه انبیا برای تاسیس حکومت الهی آمدند و جز با حکومت قدم از قدم نمی‌توانستند بردارند، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام آخرین حلقه از این سلسله است آن حکومت و عدالتی که باید در جامعه حاکم شود تا انسان‌ها رشد کنند و به کمال برسند در غدیر نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: پیامبر(ص) حکومت را برای امام علی(ع) تا امام دوازدهم تعیین می‌کند و در خطبه غدیر نام 12 امام برده شده است، باید امیرالمومنین (ع) بیاید و حتی در یک حکومت کوتاه 5 ساله الگو از خودش به جای بگذارد و اهل بیت راه را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت این حرکت را در طول 200 سال امامت حفظ کردند و این حفظ یه معنای طرد همه حکومت‌ها جز حکومت ائمه بود، اهل بیت همه حکومت‌ها را پس زدند و اگر مخالفت اهل بیت نبود دیگر چیزی برای آینده اسلام باقی نمانده بود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرکت پیامبر در غدیر مکمل رسالت پیامبر و ادامه راه وی است، گفت: غدیر روز معرفی امیرالمومنین به عنوان حاکم است وگرنه که نور و اصل امامت برای علی (ع) محرز بود و این مقام ثابت بود غدیر چه باشد و چه نباشد.

ایمانی بیان کرد: حکومت شان امامت است اما اصل امامت جای خودش است، پیامبر(ص) به دنبال این بوده که مدیری شایسته، عادل،کامل و عاقل برای جامعه بگذارد و مردم تا روز قیامت به غدیر احتیاج دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها