خبرهای داغ:
دبیر سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی حیرت از انتخاب برگزیدگان این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره ۱۶ شهریورماه جاری با حضور نویسندگان و برگزیدگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۸۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

مجید خادم  با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان کوتاه حیرت در 16 شهریورماه اظهار داشت: در این مراسم که در اداره کتابخانه‌های شیراز برگزار می‌شود از برگزیدگان با حضور نویسندگان برتر استان فارس تقدیر می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 504 نویسنده با 769 اثر شرکت کردند، گفت: شهر تهران با 124 نفر، شیراز با 28 نفر و اصفهان با 27 نفر بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در سومین دوره جشنواره داستان کوتاه داشتند. 

دبیر سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی حیرت افزود: شهرهای مشهد، کرج، قم، رشت، کرمانشاه، خرم‌آباد، قزوین و تبریز به تربیت در رده چهارم تا دهم بیشترین تعداد شرکت‌کننده قرار داشتند. 

خادم با بیان اینکه علاوه بر شهرهای اعلام شده 228 شرکت‌کننده دیگر نیز از سایر نقاط کشور آثار خود را در این جشنواره شرکت داد‌ند، بیان کرد: چهار نویسنده نیز آثار خود را از بیرون مرزهای ایران ارسال کردند. 

وی با اشاره به انتخاب برگزیدگان جشنواره سوم عنوان کرد:  برگزیدگان از شهرهای تهران، شیراز، سردشت، اصفهان، مشهد، ماهشهر، کلات نادر، کاشان، زنجان، رشت، خرم آباد، تبریز، بیجار، بوشهر، بندر انزلی، اردبیل، اراک و فولادشهر بودند. 

این مسئول با اشاره به انتخاب 40 برگزیده در سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی حیرت اظهار داشت: در مرحله نهایی 20 نفر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند که از این تعداد 10 نفر برگزیده داوران و 10 نفر برگزیده شرکت‌کنندگان هستند. 

دبیر سومین جشنواره ملی داستان‌نویسی حیرت بیان کرد: دور سوم جشنواره ملی داستان کوتاه حیرت با موضوع آزاد، بدون محدودیت سنی و با هدف معرفی خلاق‌ترین داستان کوتاه‌نویسان کشور در شیراز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محدودیت حجم برای آثار ارسالی وجود نداشته و اثر ارسالی تنها باید به لحاظ فرم قالب هنری در محدوده داستان کوتاه قرار گیرد.

خادم با بیان اینکه این جشنواره هر ساله برگزار می‌شود، عنوان کرد: پایان اردیبهشت ماه مهلت ارسال اثر و داوری اولیه در تیرماه انجام شده است و آثار منتخب این جشنواره در ویژه‌نامه سالانه جشنواره منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها