با حضور نماینده مردم در مجلس، عملیات اجرایی اتصال دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۳۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
ا. حضور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده درآغاز طرح اجرای محور اتصال راه بهمئی به خوزستان مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه، طول این مسیر ۲۵ کیلومتر و حداقل عرض این محور با استاندارد ۱۲ متر است گفت: مرحله نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تأمین می‌شود.
عدل هاشمی پور افزود: این محور ابتدا در مناطق کوهستانی و ناهموار بین شهرستان بهمئی و خوزستان، متصل و سپس زیرسازی و آسفالت می‌شود.
وی، مدت زمان اجرای مرحله نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر را ۱۸ ماه اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، طول مسیر بهمئی به مناطق مهم، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، سربندر، بندر امام خمینی، جایزان و دیگر شهر‌ها و مناطق ۴۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر در طول مسیر با معارضات مردمی مواجه است که به زودی با گروه حقوقی این مشکل رفع می‌شود، گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک و روستا‌های حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است و بر اساس پیش بینی سالانه و ۸ نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تأمین می‌شود.
هاشمی‌پور همچنین در بازدید از روند اجرائی جاده و مسیر سخت گذر عشایری پشت کوه ملاه طهماسب، افزود: ۲ کیلومتر باقیمانده این محور، به زودی تا ابتدای رودخانه مارون در شهرستان بهبهان اجرایی می‌شود.
ارسال نظرات