توسعه ی شهرک پورشریفی به همت بنیاد مسکن استان

شهرک پور شریفی از توابع لوداب شهرستان بویراحمد به همت بنیاد مسکن و سایر دستگاههای خدمات رسان توسعه می یابد.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۲۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلابتوسعه‌ی شهرک پورشریفی به همت بنیاد مسکن استان اسلامی استان گفت: شهرک پورشریفی در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار با خاک برداری و احداث معابر و همچنین ساخت تعدادی منازل مسکونی از سوی بنیاد مسکن استان آغاز، ولی به دلیل عدم استقبال روستائیان متوقف شد.
سهراب اصالت زاده افزود: در سال ۱۳۸۸ در بازدید استاندار وقت از این شهرک مجددا عملیات اجرای آن با احداث و آسفالت خیابانها، کوچه ها، جدول کشی و سنگ فرش پیاده رو‌ها آغاز شد.
اصالت زاده با بیان اینکه در این سال تسهیلات در دو بخش قرض الحسنه و بلاعوض به متقاضیان برای ساخت مسکن پرداخت شد گفت:متاسفانه عده کمی از روستائیان از این طرح استقبال کرده و به ساخت و ساز اقدام کردند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۳۰ خانواردر این شهرک به ساخت و ساز اقدام کرده و زمینه ساخت و سکونت ۲۰۰ خانوار نیز هم اکنون میسر است افزود: زمین‌های این شهرک در قطعات ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری با هزینه مناسب به متقاضیان واگذارمی شود.
وی مهمترن دلیل استقبال کم روستائیان از این طرح را دوری آنان از زمنی‌های کشاورزی و ترک شغل دامداری دانست و گفت: برای رفع دغدغه مردم دراین شهرک مدرسه در همه‌ی مقاطع تحصیلی، خانه بهداشت، سالن ورزشی چند منظوره احداث و خدمات عمومی مانند برق و آب لوله کشی نیز اجرا شده است.
اصالت زاده زمین پیش بینی شده برای توسعه‌ی شهرک پور شریفی در دراز مدت را ۴۸ هکتار اعلام کرد.
لوداب در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار