فرماندار مریوان گفت: ۴۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان حضور دارند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۰۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بیسج از کردستان، شفیعی در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، ضمن خیر مقدم به هنرمندان، داوران، مهمانان و خبرنگاران،گفت: از اینکه میزبان هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی هستیم بسیار خوشحالیم و معتقدیم که برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی شور و نشاط ویژه‌ای ایجاد می‌کند که امیدوارم هر ساله بهتر و با کیفیت بیشتری برگزار شود.

وی در ادامه گفت: از سیاست‌های دولت تدبیر و امید، ایجاد نشاط اجتماعی است و برگزاری این جشنواره هم از مصادیق بارز سیاست‌های دولت است.

فرماندار مریوان عنوان کرد: در این دوره از جشنواره ۴۰۰ هنرمند داخلی و خارجی از شش کشور حضور دارند.

وی بیان کرد: امسال حضور کشور‌های خارجی در این جشنواره بیشتر شده است و سال آینده باز هم بیشتر خواهد شد.

شفیعی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری هر ساله جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان، عنوان کرد: مریوانی‌ها مردمانی خوش رو و با سبقه مهمان نوازی هستند که از زحمات مردم مریوان، عوامل اجرایی و دست اندرکاران جشنواره هم قدردانی می‌کنم.

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حرکت کارناوالی هنرمندان و با حضور مسئولان شهرستان مریوان از میدان امام شافعی به طرف پارک شانو آغاز شد که گروه‌های نمایش آیینی سنتی با همراهی موسیقی محلی و همچنین گروه‌های خارجی و سایر گروه‌های نمایشی با لباس و ادوات خاص نمایش خود، حاضر شدند.

همچنین در این مراسم پیام سید علی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قرائت شد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از امروز آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات