خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است/مسوولان در قراردادها و مذاکرات به عزت ایران توجه کنند

تولیت حرم حضرت معصومه(س) غدیر را حکایت تداوم خط و مسیر رسالت و نبوت از طریق امامت عنوان کرد و گفت: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، از این رو اهمیت دادن به غدیر اهمیت دادن به رسالت است.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۹۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی در شبستان امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت سالروز جشن ولایت امام علی علیه السلام با اشاره به آیاتی که در واقعه غدیر بر پیامبر اعظم نازل شد، گفت: غدیر، سرگذشت یک روز تاریخی و مکانی جغرافیایی نیست تا انسان در کنار سایر وقایع به آن بنگرد، بلکه غدیر یک تفکر است که مبنای آن طرح و برنامه الهی برای هدایت بشر است.

وی غدیر را حکایت تداوم خط و مسیر رسالت و نبوت از طریق امامت عنوان کرد: غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، از این رو اهمیت دادن به غدیر اهمیت دادن به رسالت است. غدیر حادثه ای است که دشمن را به خشم آورده و آن‌ها را مأیوس کرده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های واقعه غدیر گفت: در روز غدیر از تمامی بلاد و سرزمین‌های اسلامی تعداد قابل توجهی از مسلمانان اجتماع کرده بودند، اجتماع کنندگان در روز غدیر مسلمانانی بودند که مناسک عظیم حج و عمره را با محوریت حضرت نبی مکرم اسلام(ص) بجا آوردند و در حال بازگشت به سرزمین خود بودند، دلیل اجتماع مسلمانان در غدیر خم، ابلاغ فرمان الهی مبنی بر ابلاغ دستور الهی بود، تا آن زمان این تنها اجتماع عظیم مسلمانان از مناطق مختلف در محضر رسول خدا بود و در این مراسم حضرت زهرا سلام الله علیها از ابتدای حرکت تا بازگشت حضور داشتند ولی حضرت علی علیه السلام در یمن در حال مأموریت بود و در مکه به پیامبر(ص) ملحق شدند.

امام جمعه قم با بیان این که نقش مردان و زنان هر کدام جداگانه در روز غدیر در تعیین سرنوشتشان به خوبی آشکار بود، گفت: اسلام برای زن ارزش قائل است و او را در جایگاه شایسته خود نشانده است، بر خلاف غربی‌ها و مسلک‌هایی که زن را از جایگاه اصلی خود خارج کرده است.

وی افزود: پیامبر(ص) مسئولیت کسانی که در واقعه غدیر حضور داشتند را در چند محور بیان کردند؛ پیامبر وفای به عهد و بیعت را نخستین وظیفه حاضران دانست، دوستی با دوستان علی علیه السلام و دشمنی با دشمنان ایشان وظیفه دیگری بود که پیامبر(ص) برای مردم تبیین کرد. برای کسانی که حادثه روز غدیر حضور داشتند، ابلاغ آن وظیفه دیگری بود که پیامبر(ص) بر دوششان قرار داد.

امام جمعه قم ادامه داد: از زمان واقعه غدیر تا روز ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) زمان زیادی نگذشت، ولی مردم غدیر را فراموش کردند و کاری کردند که تا امروز آن آسیب دامن مسلمانان زیادی را گرفته است. اگر می‌شنویم مردم مظلوم میانمار زیر ستم قرار گرفته‌اند، به خاطر ظلمی است که در مسیر ولایت شده است. مسلمانان در سراسر جهان ظلم‌هایی که می‌بینند، ریشه آن در ظلم نخستین است که بر امت پیامبر(ص) شد.

وی با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی(ره) گفت: مردم ایران بعد از امام خمینی(ره) که خبرگان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را معرفی کردند، از ایشان حمایت کردند و امید است تمامی افرادی که در حال خدمت رسانی در این نظام هستند، باید قدر این نعمت را بدانند و هر آنچه ایشان بیان می‌کنند، گوش دهند و از دشمنان هراسی نداشته باشند و با دشمن محکم سخن بگویند. ما امروز قدرت بزرگ منطقه هستیم، از این رو مسوولان نباید در قراردادها و مذاکرات کاری کنند که از این قدرت و عزت کم شود. این عزت و قدرت را خدا و اهل بیت(ع) و خون پاک شهیدان و مجاهدت‌ها به دست آمده است، این‌ها سرمایه‌هایی نیست که در میز مذاکره به دشمن واگذار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار