فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غدیر مرکز ثقل وحدت مسلمانان است، گفت: بازسازی صحنه هایی از حجه الوداع پیامبر اعظم(ص) و واقعه غدیرخم همزمان با عید سعید غدیر در 11 شهرستان و 6 منطقه این استان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۱۴۹۶۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی درگفتگو با خبر نگار ما غدیر را ضامن امنیت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: غدیر تنها متعلق به یک مذهب شیعه یا سنی نیست بلکه به همه مسلمانان تعلق دارد.
وی افزود: اگر چه شیعیان استحکام قلبی بیشتری با غدیر دارند، اما حقیقت غدیر، چون برخواسته از روح حقیقی اسلام است به تمامی مسلمانان تعلق دارد.
وی تاکید کرد: بازسازی واقعه غدیر خم از سال ۹۲ در کشور و سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که ابتدا در سیستان با محوریت زابل و بلوچستان با محوریت دلگان برگزار شد.
فرمانده سپاه سلمان ادامه داد: با توجه به دلدادگی و ارادت مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به اهل بیت (ع) که نمونه بارز آن را می‌توان در استقبال و پذیرایی اهل سنت از زوار شیعه پاکستانی مشاهده کرد، گسترش برنامه‌های غدیر در قالب سه هدف اصلی تبیین فلسفه غدیر، توسعه آموزه‌های عملی امیرالمومنین (ع) و گسترش فرهنگ ولایت و هویت دینی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: ولایت فقیه در ایران برگرفته از فلسفه غدیر و پیروزی و استمرار انقلاب نیز استمرار غدیر است.
وی بزرگی ملت ایران را ثمره وجود رهبرییِ برگرفته از فلسفه غدیر ذکر کرد و گفت: از آنجایی که مرکز ثقل وحدت مسلمانان غدیر است این مهم مورد توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف نظیر بازسازی واقعه غدیر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همزمان با عید سعید غدیرخم این واقعه مهم در ۲۱۵ نقطه کشور از جمله سیستان و بلوچستان بازسازی خواهد شد.
سردار معروفی ارائه خدمات عمومی به مردم در حوزه سلامت و بهداشت توسط نیرو‌های مردمی و راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی مردمی را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای آیین بازسازی واقعه غدیر در استان برشمرد.
وی با اشاره به ولایت مداری مردم سیستان و بلوچستان گفت: مردم شیعه و سنی این خطه از ایران اسلامی در همه دوران‌ها از جمله دفاع مقدس با نثار جان و مالشان پایبندی خود را به پایه و اصول انقلاب اسلامی به زیبایی نشان داده اند.
وی افزود: توجه و همراهی مردم سیستان و بلوچستان با انقلاب و رهبری با وجود همه مشکلات، بسیار عالی است به گونه‌ای که بر اساس پژوهش‌های علمی صورت گرفته جزو سرآمدترین استان‌ها در این زمینه هستند.
وی تقدیم ۴۰۰ شهید اهل سنت بعد از دفاع مقدس در استان را نشان دهنده وفاداری مردم این استان به نظام، رهبری و میهن اسلامی دانست.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیامبر گرامی (ص) در واقعه غدیر فرمودند: حاضران به غایبان و پدران به پسران این واقعه را منتقل کنند، افزود: انتقال واقعه غدیر و فرهنگ غنی غدیر امروزه بر عهده اصحاب رسانه است یعنی شما خبرنگاران همان نقشی که یاران و همراهان پیامبر (ص) داشتند، اکنون بر عهده دارید.
وی رسانه‌ها را ابزار اصلی امنیت روانی دانست و گفت: محور اصلی و نخستین هدف اصحاب رسانه باید دشمن شناسی باشد در آن صورت اصحاب قلم و اندیشه می‌توانند به زیبایی با دشمن شناسی جامعه را از انحراف بازدارند.
سردار معروفی تصریح کرد: نباید هیچگاه قلم و زبان ما در مسیر دشمن قرار گیرد و این مهم تنها با دشمن شناسی میسر خواهد بود.
وی افزود: وظیفه خبرنگاران و اصحاب رسانه تنها اطلاع رسانی نیست بلکه جهت دهی و هدایت به سمت سعادت وظیفه و رسالت خبرنگاران است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: رصد، تجزیه و تحلیل، طرح ریزی و برنامه ریزی خبر، اقدام و بازخوردگیری از مهمترین وظایف حوزه رسانه است.
وی افزود: انسجام افکار عمومی برای بزرگ شدن ملت ایران رسالت اصحاب رسانه و قلم است.
ارسال نظرات