برای نخستین بار در طول تاریخ ایران، در یک مدت زمانی بیش از دو ماهه پیک مصرف برق بالای ۴۵ هزار مگاوات باقی ماند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۸۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته مصرف برق در ساعات پیک پس از 75 روز به زیر 45 هزار مگاوات رسید. آخرین باری که مصرف برق در ساعات پیک شبانه روز زیر 45 هزار مگاوات بود، به پنجم تیرماه سال جاری باز می گردد.

پس از آن، در 75 روز گذشته مقدار مصرف برق در ساعات پیک شبانه روز بیش از 45 هزار مگاوات بود تا اینکه روز گذشته با ثبت مصرف لحظه ای برق به میزان 44 هزار و 883 مگاوات در ساعت 20 و 18 دقیقه باز هم پیک مصرف برق به زیر 45 هزار مگاوات رسید.

این برای نخستین بار در طول تاریخ کشورمان بود که در یک مدت زمانی بیش از دو ماهه، پیک مصرف برق بالای 45 هزار مگاوات باقی مانده بود و این مسئله با وجود افزایش تعداد مشترکان برق در یک سال اخیر، از تغییرات الگوی مصرف در جامعه و همچنین رشد متوسط شدت انرژی در کشور حکایت دارد.

در شبانه روز گذشته، پیک مصرف شبانه برق (ساعات 19 تا 23) با ثبت مصرف لحظه ای برق به میزان 44 هزار و 883 مگاوات در ساعت 20 و 18 دقیقه، از پیک مصرف روزانه برق (ساعات 12 تا 16) با ثبت مصرف لحظه ای برق به میزان 43 هزار و 901 مگاوات در ساعت 14 و 26 دقیقه پیشی گرفت. این پیشی گرفتن پیک مصرف شبانه نسبت به پیک مصرف روزانه نشان دهنده کاهش مصرف برق در وسایل سرمایشی در میانه روز و رشد مصرف برق در ساعات اولیه شب به موجب استفاده از وسایل الکتریکی است.

ارسال نظرات