در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی مطرح شد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی در خصوص فجایع میانمار اعلام کرد: از تمامی کشورهای اسلامی و حامی مظلومان به خصوص جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۵۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی طی بیانیه‌ای در خصوص فجایع میانمار اعلام کرد: از تمامی کشورهای اسلامی و حامی مظلومان به خصوص از جمهوری اسلامی ایران که به عنوان امید مظلومان و مستضعفین جهان محسوب می‌شود درخواست داریم به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کرده تا ان‌شاءالله مردم این منطقه از ظلم و ستم حاکمان جور رهایی یابند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که در هر گوشه‌اش شاهد ظلم و ستم صاحبان قدرت و ثروت بر مظلومان هستیم. روزی شاهد کشتار مردم مسلمان بوسنی هرزگوین و روز دیگر شاهد کشتار مردم عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ... هستیم و حال در نقطه‌ای از آسیای جنوب شرقی شاهد قتل عام مردم مظلومی هستیم که تنها به جرم مسلمان بودن توسط عده‌ای متحجر به شهادت می رسند. گویا این منظقه در نقشه ی جهان بر زیر پونز قرار گرفته است و جهانیان و حتی مسؤلین کشوری که در جهان نماد حمایت از مظلوم شناخته می‌شود به مردم مظلوم و مورد ظلم و ستم دیده این منطقه توجهی ندارند.

در ادامه تاکید شد: و در این میان اتفاقی مکررا در حال رخ دادن است و آن سکوت سازمان‌ها و نهادهایی است که در برابر این وقایع مسؤل شناخته می‌شوند. در عجبیم که امروز سازمان‌های به ظاهر بین الملل شعار مخالفت با تبعیض نژادی سر می‌دهند ولی شاهد آن هستیم که همیشه خون مردمان در اروپا و آمریکا نسبت به سایر مردم جهان رنگین تر است.

در ادامه آمده است: ما دانشجویان جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن رفتار ظالمانه حاکمان آن منطقه و حمایت‌های کشوهای مدعی حقوق بشر از ظالمان‌ این وقایع و ابراز همدردی با مردم مظلوم مسلمان میانمار نکاتی را خطاب به جوامع بین الملل تذکر می دهیم. طبق مواد 1،2،5،7،9 اعلامیه حقوق بشر که مصوب 10 دسامبر1948 در پاریس هر فرد ی حق آزادی و حیات و تابعیت را بدون توجه به رنگ، نژاد و مذهب خواهد داشت. و همچنین طبق میثاق فرهنگی و سیاسی مصوب 1966 همه ی دولت ها موظف می باشند تمام حقوق مندرج در اعلامیه حقوق بشر را برای تمامی تابعان خود به رسمیت بشناسند و نباید هیچ گونه تبعیض نژادی، رنگ و مذهبی را نسبت به تابعان خود روا دارند.

در ادامه تصریح شد: مطابق با اﻋﻼﻣﻴﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ درﺑﺎرﻩ ﺣﻘﻮق ﻣﺮدﻣﺎن ﺑﻮﻣﻲ مصوب 13 سپتامبر2007 ﻣﺮدﻣﺎن ﺑﻮﻣﻲ، در اﻋﻤﺎل ﺣﻘﻮقی ﺧﻮد ﺑﺎﻳﺪ از هر ﻧﻮع ﺗﺒﻌﻴﺾ رها باشند. همچنین سازمان ملل مطابق اعلامیه‌ مورخ‌ بیستم‌ نوامبر 1963 ملل‌ متحد (قطعنامه‌ 1904 ـ دوره‌ هیجدهم‌ مجمع‌ عمومی‌) خود راجع‌ به‌ رفع‌ هر نوع‌ تبعیض‌ نژادی‌ رسماً لزوم‌ رفع‌ سریع‌ کلیه‌ اشکال‌ و همه‌ مظاهر تبعیضات‌ نژادی‌ را در سراسر گیتی‌ و همچنین‌ لزوم‌ تأمین‌ تفاهم‌ و احترام‌ به‌ حیثیت‌ شخص‌ انسانی‌ را مورد تأیید قرار داده‌ است.

در پایان آمده است: سازمان ملل با توجه به وظایف ذکر شده و سایر معاهدات و قطعنامه‌ها و... کشتار عظیم مردم مظلوم میانمار توسط حکومت ظالم این منطقه که تنها به جرم مسلمان بودن است و همچنین کشتار جمعی مردم مسلمان این منطقه که از موارد منطبق با نسل کشی محسوب می شود اقداماتی مناسب به منظور پایان دادن بر ظلم روا شده بر مردم این منطقه و مجازات عوامل بروز وقایع اتفاق افتاده انجام دهد. همچنین از تمامی کشورهای اسلامی و حامی مظلومان به خصوص از جمهوری اسلامی ایران که به عنوان امید مظلومان و مستضعفین جهان محسوب می‌شود درخواست داریم به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کرده تا ان شاء الله مردم این منطقه از ظلم و ستم حاکمان جور رهایی یابند.

ارسال نظرات