مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی گفت: در راستای ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان به بیماران در مناطق محروم، در پنجمین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در منطقه چهارچشمه خمین 7 هزار و 29 نفر خدمات رایگان دریافت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۵۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

دکتر صابر جباری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به خدمات ارائه شده در پنجمین بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی در منطقه روستایی چهارچشمه خمین گفت: بیمارستان صحرایی شهید مدافع حرم «علی‌اکبر عربی» در مدت سه روز فعالیت خود 5 هزار و 192 بیمار نیازمند در این منطقه خدمات رایگان ارائه کرد.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی از 14 تا 17 شهریورماه برپا شد که در قالب آن 65 پزشک عمومی و متخصص داخلی، قلب و عروق، اطفال، چشم، زنان و زایمان، ارولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، روان و دندان پزشکی، گوارش، غدد، ENT و فوق تخصص‌ نوزادان، قلب، اطفال، چشم و قرنیه، ریه، روماتولوژی، طب سنتی و پوست و مو به ارایه خدمات پرداختند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه این منطقه شامل 50 روستا می‌شد و در بخش غربالگری 25 هزار نفر از سه ماه زودتر از برپایی بیمارستان صحرایی انجام شد، 2000 نفر در اولویت ویزیت تخصصی شناخته شدند.

جباری ادامه داد: در بیمارستان صحرایی شهید مدافع حرم «علی‌اکبر عربی» 1616 نفر ویزیت عمومی، و 1722 بیمار در بخش تخصصی خدمات رایگان دریافت کردند. همچنین در زمینه ارائه خدمات تشخیصی در بخش رادیوگرافی، آزمایشگاه، اکو و نوار قلب، اپتومتریست، شنوایی سنجی، پاپ اسمیر به 932 بیمار خدمات ارائه شد.

وی افزود: 459 نفر نیز از خدمات حوزه بهداشت و درمان در بخش تزریقات و پانسمان، مامایی، بخیه و اتاق عمل سرپایی خدمات دریافت کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در بخش داروخانه به 1400 نفر و همچنین 900 نفر نیز از خدمات ایستگاه سلامت این بیمارستان صحرایی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات