امام جمعه موقت اردکان از سکوت مجامع بین المللی در مقابل جنایت کشتار مسلمانان میانمار انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۲۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، آن را حماسه و پدیده ای بزرگ و تاریخی دانست و افزود: اگر همه ابعاد و ظرفیت این روز به درستی شناخته شود همه انسانهای روی زمین در یک جبهه و در یک جهت واحد قرار می گیرند و زمینه وحدت همگان فراهم می شود.
وی گفت: غدیر یعنی امنیت همه جانبه و پایدار و اگر غدیر واقعی اجرایی شود ما دیگر از نظر امنیتی مشکلی نخواهیم داشت ولی جای تأسف است که عهدهای بسته شده در غدیر به فراموشی سپرده شده است.
امام جمعه موقت اردکان در ادامه با اشاره به سالروز کشتار جمعی از مردم بی دفاع در قیام 17 شهریور 57 توسط رژیم ستمشاهی اظهار داشت: این رژیم غافل از این مسأله بود که نمی شود صفوف انقلاب را با کشتار فجیع از هم پاشید چون خون شهدا باعث رویش بیشتر انقلاب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت جنایت کشتار مسلمانان در میانمار توسط ارتش و دولت این کشور با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا افزود: این موضوع امروز در صدر اخبار جهان قرار گرفته است و قلوب همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان را به درد آورده است به گونه ای که حتی برخی از کشورهای اروپایی صدور اسلحه خود را به کشور میانمار متوقف کرده اند اما آمریکا همچنان در حال ارسال اسلحه به این کشور است.
حجت الاسلام محیطی افزود: غرب و در رأس آن آمریکا از موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند و در مقابل این جنایت فجیع نه تنها سکوت مرگبار اختیار می کنند بلکه به جای محکومیت آن، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند و از آن برای تحریم ایران استفاده می کنند.
خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج اشاره کرد و گفت: ایشان در این پیام همه مسلمانان را به وحدت و اتحاد دعوت کردند و همه مشکلات مسلمانان را ناشی از تفرقه دانسته و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را گوشزد کردند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: نسخه شفا بخش و علاج مشکلات کشور در بکارگیری نیروهای مؤمن، غیور، توانمند و شجاع است.
ارسال نظرات