امام جمعه شهرکرد گفت: حملات وحشیانه بودایی‌ها به مسلمانان میانمار با حمایت این حکومت و مدافعان حقوق بشر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۹۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه حملات وحشیانه به مسلمانان میانمار دل هر انسانی را به درد می‌آورد، اظهارکرد: حملات وحشیانه بودایی‌ها به مسلمانان میانمار با حمایت این حکومت و مدافعان حقوق بشر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فضایل انسانی در میانمار در مقابل چشم جهانیان قربانی می‌شود افزود: مصیبت‌هایی که بر سر مردم و مسلمانان مظلوم میانمار به‌خاطر آزادی‌خواهی وارد می‌شود و سکوت سازمان‌های بین‌المللی نشان‌دهنده حقوق بشری است که آمریکا و متحدانش از آن دم می‌زنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: کسانی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند، کسانی هستند که با اسم حقوق بشر کشور ما را تحریم می‌کنند، اما در مقابل کشتار مردم مظلوم در سراسر جهان سکوت و از عاملان آن‌ها حمایت می‌کنند؛ امروز همه وظیفه دارند که این جنایات را محکوم کنند تا دیگر شاهد این فجایع در جهان نباشیم.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با اشاره به به اینکه در چهارمحال و بختیاری زمزمه‌های تغییرات در مدیریت‌ استان مطرح است، افزود: به مدیران ارشد استان توصیه می‌کنم تا جایی که امکان دارد فضای کاری را به‌هم نریزند، زیرا فرصت زیادی برای جابجایی‌های گسترده وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در تغییرات باید مراقب باشیم که افراد تندرو، اختلاف‌افکن، فتنه‌جو و حامی فتنه‌گران در مناصب دولتی قرار نگیرند و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کنند تا فضای همدلی، وحدت و کار در استان حاکم شود.

خطیب نمازجمعه شهرکرد لازمه موفقیت در انجام امور را مدیران مدبر و کاری عنوان کرد و گفت: مشکلاتی هم‌چون بیکاری‌، تورم، گرانی و عقب‌ماندگی در کارها در  چهارمحال و بختیاری مشهود است و باید تلاش کنیم تا مدیریت‌های تنش‌زا بر استان حاکم نشود تا بتوانیم در آرامش مسائل و مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه با تبریک به‌مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیرخم، خاطرنشان کرد: غدیر برای همه بشریت است و البته بسیاری از انسان‌ها، مسلمانان و شیعیان از آن  غافل هستند و یکی از دلایلی که ما می‌گوییم غدیر متعلق به همه است به این علت است که از ابتدای شکل‌گیری جهان آرامش بر بشریت حاکم نبوده و ترویج مکتب غدیر می‌تواند عدل را در سراسر جهان گسترده نماید.

وی افزود: غدیر یکی از عظیم‌ترین اعیاد است و ما باید تلاش کنیم تا ظرفیت عدالت گستر غدیر به جهانیان عرضه شود و برای انجام این‌کار می‌توان با برگزاری کارهای بزرگ و برجسته، اجتماعات بزرگ با مشارکت‌های مردمی گام‌های مؤثری برداشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه درخشندگی نیروهای نظامی در عرصه‌های دفاعی کشورمان زیبا و بالنده است، تصریح کرد: همه نیروهای نظامی جمهوری‌اسلامی محکم و مقاوم در برابر هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی یک مجموعه نوپا و مقتدر است که در این سال‌ها به خوبی توانسته است به جایگاه بالایی در این عرصه برسد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه در قرآن‌کریم مسلمانان را به ایستادگی در مقابل طاغوتیان و ستمگران سفارش کرده است، اضافه کرد: ما نباید فرهنگ طاغوت و استکبار را بپذریم، بلکه آن‌ها باید فرهنگ توحیدی و ناب اسلام را بپذیرند، زیرا فرهنگ اسلام الگویی برای تمام جهانیان است.

وی ادامه داد: بین ما و مستکبران بغض و دشمنی حاکم است و ما هیچ زمانی نمی‌توانیم به استکبار دل ببندیم، اما یکسری از افراد در جامعه به اشتباه تلاش می‌کنند که فرهنگ غلط غرب و استکبار را در جامعه رواج دهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به کسانی که به دنبال کینه‌ورزی هستند محبت کنیم، خاطرنشان کرد: طاغوتیان به کاخ‌ها و سلاح‌هایشان دل بسته‌اند در حالیکه ما به خداوند کریم دلبستگی داریم و نباید اجازه دهیم فرهنک طاغوت و استکبار در جامعه رواج پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان گفت: اسلام پرچم‌دار حق در جهان است و همه باید در زیر این پرچم قرار بگیرند و ما به هیچ وجه دنبال جنگ‌طلبی نیستیم و با کسانی که به فرهنگ ما کاری ندارند تعامل می‌کنیم و عده‌ای در کشور در تلاش هستند تا نظام سلطه را کل دنیا معرفی کنند در حالیکه این این سخن حرف اشتباهی است.

ارسال نظرات