آیت الله علم الهدی:

دستگاه دیپلماسی پشت پرده جنایات میانمار را برملا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به لزوم ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به پیگیری انجام وظیفه دستگاه سیاست خارجی در قبال کشتار مسلمانان میانمار، تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۸۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام جشن عید سعید غدیر، درک پیام این عید سعید را امری ضروری برشمرد و اظهار کرد: پیام عید غدیر این است که رهبری جامعه اسلامی جز با رهبری منصوب از طرف خدا قابل اداره نیست و هر نظام و حکومتی که جز این راه به قدرت برسد، طاغوت است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: آن چه هر سال در جریان عید سعید غدیر یادآوری می‌شود، این است که ما روز عید غدیر را روز ارائه اندیشه و دکترین سیاسی خود به جهان بشری می‌دانیم که می‌گوید مدیریت بشر باید به دست خدا باشد چرا که خود بشر دارای صلاحیت قطعی برای این مسأله نیست.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: بعضی از فق‌ها در عید غدیر همان نماز عید فطر و عید قربان را نیز مستحب دانسته اند و در بین علمای موجود حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نسبت به این مسأله فتوا داده اند؛ چرا که این عید نیز مانند اعیاد فطر و قربان، عید ارائه تقفکر خاص دینی و توحیدی به جهان بشریت و امت اسلام است.

حاکمیت ولایت نیاز به مجاهدت مسلمانان دارد

وی با اشاره به تقارن شامگاه عید سعید غدیر با سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور، خاطرنشان کرد: این تقارن برای ما بیانگر یک حقیقت است که حاکمیت امامت و ولایت، نیاز به مجاهدت و جان دادن دارد. جامعه دینی و جامعه طرفدار توحید و اسلام ناب تشیع باید بداند که حاکمیت ولایت و امامت در جامعه دینی نیاز به جان دادن دارد که نمونه آن قیام ۱۷ شهریور مردم در سال ۵۷ بود.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: کسانی که در این روز قیام کردند، به دنبال مسکن و غذا و امکانات نبودند؛ بلکه به دنبال انجام فرمان مرجع تقلید خود و نائب امام زمان (عج) بودند. اولین فداییان ولایت، وجود مقدس وابستگان اهلبیت (ع) بودند و ما باید بدانیم که غدیر قربانی ۶ ماهه داشته است. امروز نیز در کویر شام و عراق فرزندان ما در برابر دشمنان غدیر سرشان بریده می‌شود و قربانی غدیر هستند.

تبیین ماهیت جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات حکومت میانمار علیه مسلمانان این کشور، گفت: قربانیان غدیر دو گونه هستند؛ یکی کسانی که در جبهه به شهادت می‌رسند و دیگری آن کسانی که در اثر توطئه دشمنان کشته می‌شوند. کسی که امروز در بحرین و یمن کشته می‌شود، قربانی جبهه است، اما قربانیان میانمار، قربانیان توطئه هستند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ توطئه شیطانی حکومت میانمار با اتهام زدن به مسلمانان به عنوان تجاوز به یک زن بودایی قتل عام مسلمانان را آغاز کرد که اصل این توطئه از طرف آمریکا و اسراییل انجام شد و پس از آن دستگاه حکومتی میانمار این درگیری را بهانه کرد و گفت: ۸۰۰ هزار مسلمان باید میانمار را تخلیه کنند تا این درگیری خاتمه پیدا کند و در نتیجه ارتش میانمار به جان مسلمانان افتاد.

دستگاه دیپلماسی پشت پرده جنایات میانمار را برملا کند

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برخی دولت‌های سرمایه دار منطقه ما نیز پشت پرده توطئه آمریکایی در میانمار هستند. من می‌خواهم از عزیزان مسؤول در نظام اسلامی خواهش کنم و بگویم ایران با ترکیه و پاکستان متفاوت است؛ حکومت ایران اینگونه نیست که فقط ابراز تأسف کرده و این جنایات را محکوم کند. اینجا ایران اسلامی است؛ مراجع تقلید ناراحت هستند و رهبر معظم انقلاب بیانیه دادند. ما امکانات حکومتی و دستگاه دیپلماسی گسترده داریم و این دستگاه دیپلماسی باید واقعیت ماجرا را برملا کند و دست داشتن برخی حکومت‌های عرب منطقه در این کشتار میانمار را افشاگری کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به پیگیری انجام وظیفه دستگاه سیاست خارجی در قبال کشتار مسلمانان میانمار، تأکید کرد: مردم متدین ما نماینده متدین انتخاب کرده اند و به مجلس فرستاده اند؛ پس کمیسیون امنیت ملی باید با قدرت دستگاه دیپلماسی را بازخواست کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار