خبرهای داغ:
جشنواره سراسری شعر غدیر با شناخت نفرات برتر در شهرستان بناب به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۷۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در بخش فارسی این جشنواره سیده زهرا بصارتی از کرج رتبه نخست را کسب  کرد و اکرم بهرام چی از بیجار و مجتبی خرسندی از بروجرد به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش ترکی یعقوب حضرتی از آذرشهر به مقام نخست رسید، مهدی عظیمی از تبریز و ویدا کبیری از تکاب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در بخش ویژه و قطعات ادبی هم ابراهیم قبله آرباتان از هریس، گلنار عظیمی از مشهد و گلی حجت فر از زابل به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

دبیر جشنواره شعر غدیر بناب با اشاره به استقبال کم نظیر شاعران کشور از این جشنواره گفت : امسال ٨٠٠ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده بود که برای اولین بار از هر سی و یک استان کشور و حتی خارج از کشور اثر رسیده بود که متاسفانه آثار ارسالی از خارج کشور به علت گستره ملی این جشنواره داوری نشدند.

حبیب صدقی افزود:این جشنواره در سه بخش اشعار ترکی،اشعار فارسی و بخش ویژه که مختص قطعات ادبی بود برگزار شد و شاعران آثار خود را در  ٩ موضوع مختلف از جمله موضوع غدیر و ابعاد شخصیتی امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) ارائه کردند.

وی در خصوص داوران این جشنواره نیز گفت : ٤ نفر از داوران کشور به نام های عبدالجبار کاکایی،حسین اسرافیلی، جمشید علیزاده و غلامرضا امامعلیزاده آثار رسیده را داوری کردند.

ارسال نظرات