امام جمعه موقت مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: کشورهای غربی و مدعیان دروغین حقوق بشر در قبال جنایت علیه مسلمانان مظلوم این کشور سکوت کرده اند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید محمدی راد افزود: کشتار دسته جمعی مسلمانان میانمار در حقیقت نسل کشی است که توسط استکبار جهانی و مزدوران وابسته آن در این کشور طراحی شده است.
وی ادامه داد: دولت میانمار نه فقط از این جنایات جلوگیری نکرده بلکه از مسلمانان به عنوان بخشی از شهروندان این کشور حمایت نمی کند.
وی اضافه کرد: گروه های وحشی و نسل کش در میانمار به اموال مسلمانان نیز رحم نکرده و حتی خود آنان را نیز کشته و یا زنده زنده در آتش می سوزانند.
وی گفت: مدعیان حقوق بشر که همواره دم از نقض آن در کشورهای مختلف می زنند، امروز در برابر جنایات وحشی گونه علیه مسلمانان میانمار به عنوان نمونه بارزی از نقض حقوق بشر واکنشی نشان نمی دهند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به سالروز واقعه 17 شهریور در سال 57 ادامه داد: این روز یادآور به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مردم مسلمان کشورمان توسط مزدوران پهلوی بود که ثمره این خون ها، پیروزی و استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی شد.
حجت الاسلام محمدی راد با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر اضافه کرد: این عید بزرگ تمامی امت اسلامی بوده و یادآور ابلاغ امامت اهل بیت (ع) از سوی خداوند و توسط پیامبر (ص) در آخرین حج ابراهیمی آن حضرت است.

ارسال نظرات