خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به نسل‌کشی و قتل‌عام مسلمانان در میانمار، گفت: سکوت جامعه بین الملل در این خصوص قابل تامل است که برای کشته و زخمی شدن چند نفر در اروپا غوغا می‌کنند ولی برای چنین فاجعه ای تنها به ابراز نگرانی بسنده کردند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۵۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم افزود: با سکوت جامعه بین‌المللی در محکومیت این نسل‌کشی نشان می‌دهد اصطلاحاتی همچون حقوق بشر فقط برای تبلیعات و شعار است.

وی با بیان اینکه طبق آمار، اجساد سوخته و سربریده در میانمار بیش از ۵۰۰ نفر اعلام شده که تعداد زیادی از آن ها کودک، است، اظهارداشت: با وجودی که با آغاز قتل عام، مسلمانان اقدام به مهاجرت کردند ولی همچنان مردم مظلوم منطقه آماج وحشیانه‌ترین حملات قرار گرفته است.

 حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت کرد: در راستای تحریک جامعه جهانی و کشورهای مسلمان برای واکنش مناسب به این نسل‌کشی و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، امیدواریم هر چه زودتر اقدامات عملی برای کاهش درد و رنج مردم مظلوم صورت گیرد تا در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.

وی تصریح کرد: کجایند آنهایی که مدعی حقوق بشر هستند که ببینند طبق اعلام سازمان بهداشتی میانگین شیوع وبا بیش از شش هزار نفر را در یمن درگیر کرده و بنا به گزارش های سیده تاکنون دو هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر سخنان خود به روز غدیرخم و تاکید پیامبر اکرم(ص) به ولایت علی(ع) اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز سرنوشت‌ساز غدیرخم تاکید کردند که افراد حاضر موظف به رساندن پیام غدیر‌خم به غایبان و افراد دیگر هستند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: جلوه سیاسی خطبه غدیر استمرار ولایت بوده و پیوند نبوت و امامت، آینده‌نگری، شایسته‌سالاری، پرهیز از ترس و تهدید و مرجعیت اهل بیت نمونه‌هایی از اندرزهای غدیر است.

سکوت جامعه بین الملل در قتل عام مردم میانمار قابل تامل است

حجت الاسلام آل هاشم به سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ایشان فراموش نخواهد شد چنانکه امام در حق ایشان فرمودند؛ آیت‌الله طالقانی نقش ابوذر را برای انقلاب داشت و مرگ ایشان زودرس بود.

وی در ادامه همچنین با اشاره به سالگرد روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی افزود: مسئولان فرهنگی باید به نقش این مرحوم در جامعه توجه کنند چراکه ازجمله مبارزانی بود که در زمان قاجار با استبداد مبارزه کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه خطبه های خود به روز سینما اشاره و اظهار کرد: باید به نقش سینما و هنر پاک در انقلاب توجه کرد چراکه سینما هنری مدرن و مخاطب‌گراست و مزیت ها و معایب خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یاآور شد: با توجه به اینکه سینما یک هنر است خیلی‌ها برای سوءاستفاده از آن خیز برداشته‌اند در حالی که باید هنرمندان متعهد و انقلابی در این عرصه نقش آفرین بوده و ارزش های انقلاب را به تصویر کشند.

سکوت جامعه بین الملل در قتل عام مردم میانمار قابل تامل است

حجت الاسلام آل هاشم همچنین در بین الصلاتین نمازجمعه از علی حامد حق دوست به عنوان عکاس مستند که چندی پیش رتبه نخست کشوری را در جشنواره مطبوعات به خود اختصاص داد، تجلیل کرد.

 

ارسال نظرات