خبرهای داغ:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، گفت: وقتی فرهنگ کار متحول شود به طور قطع اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۹۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمدرضا موالی‌زاده روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: فرهنگ عمومی موتور محرکه رشد و توسعه یک جامعه است که باید همواره مورد توجه همه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای رشد یک دانشمند وجود داشته باشد، افزود: وجود نام‌آوران فراوان در استان همدان نشان می‌دهد گهواره تمدنی استان این قابلیت را دارد که چنین انسان‌هایی را به جامعه تحویل دهد.

وی اضافه کرد: مجموعه واکنش‌های همگن یک جامعه نسبت به موضوع و پدیده، فرهنگ عمومی است بنابراین باید به نقطه‌ای برسیم که فرهنگ عمومی ما در همه زمینه‌ها رشد کند، اما امروزه مفهوم فرهنگ کار به زرنگی تغییر یافته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، تصریح کرد: وقتی فرهنگ کار متحول شود به طور قطع اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: امروز کشور با بحران آب مواجه است بنابراین فرهنگ میزان مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد اما فاصله‌ای بین منافع ملی و شخصی در کشور وجود دارد که رفع آن نیازمند فرهنگسازی است.

وی ادامه داد: در هر کشوری که منافع ملی و شخصی در راستای هم باشند توسعه‌یافتگی بالا خواهد رفت پس باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی اینگونه عمل کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه امروز دولت نهادینه‌کردن چنین فرهنگ‌هایی در جامعه است افزود: شورای فرهنگ عمومی در کشور تبدیل به بررسی همه موضوعات شده در حالی که باید یک موضوع به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد و با ارگان‌های مختلف آن را پیوند دهیم.

موالی‌زاده ادامه داد: از وظیفه‌گرایی باید به سمت نتیجه‌گرایی و از کمیت‌گرایی به سمت کیفیت‌گرایی پیش رویم و نگاه تقلیل‌گرایانه نسبت به شورای فرهنگ عمومی را باید اصلاح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات