برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان به مناسبت برگزاری جشن های عید غدیر اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۵۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم گفت: ولایت و امامت یکی از نعمت ها و الطاف الهی است که خداوند متعال به شیعیان عطا کرده است و ما باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و در مسیر آن قدم برداریم.
وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل اماکن و بقاع متبرکه در جهت تبیین ارزش ها و معارف دین اظهار داشت: این اماکن مقدس می تواند در زمینه ترویج فرهنگ و شیوه زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) در جامعه نقش مؤثری داشته باشد و عموم جامعه را با رفتار و منش آنها آشنا کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: در این راستا و به منظور استفاده از این ظرفیت، برنامه های جشن عید غدیر در این شهرستان در اماکن و بقاع متبرکه برگزار می شود.
وی در ادامه به تشریح برنامه های این اداره به مناسبت عیدغدیر پرداخت و افزود: پنجشنبه 16 شهریور مراسم جشن ولایت علوی همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اجرای برنامه های شاد و متنوع و همچنین اطعام علوی در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (علیه السلام) هفتادر اردکان برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدی گفت: به همین مناسبت و به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی (علیه السلام) صبح روز شنبه 18 شهریورماه کاروان و دسته شادی غدیر پس از قرائت دعای ندبه و فرازهایی از خطبه غدیریه از بقعه متبرکه حوض عباس (علیه السلام) به طرف بقعه متبرکه سیدهاشم اردکان به راه خواهد افتاد و به شرکت کنندگان در این برنامه جوایزی از قبیل کمک هزینه سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس اهدا خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: مراسم جشن دیگری با سخنرانی استاد راستگو و با حضور علی فانی یکی از خوانندگان مذهبی کشور ساعت 20:30 شنبه 18 شهریور در بقعه متبرکه سیدهاشم اردکان برگزار می شود.
وی گفت: برگزاری جشن عیدغدیر و برپایی ایستگاه صلواتی در شهر احمدآباد اردکان، مراسم جشن در امامزاده میرشمس الحق (علیه السلام) در شب عید غدیر و همچنین برپایی دو ایستگاه صلواتی از محل اجرای نیت واقفین خیراندیش در روز عید غدیرخم در شهر اردکان از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریهاین شهرستان است.
ارسال نظرات