خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گالیکش ؛
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش گفت : غدیر صرفا یک حادثه تاریخی نیست بلکه حادثه ای برای امروز و فرداست و یک جریان مستمر است و غدیر خم حرکت در خط ولایت و امامت است .
کد خبر: ۸۹۱۴۵۳۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش در مصاحبه خبرنگار بسیج اظهار کرد: غدیر صرفا یک حادثه تاریخی نیست بلکه حادثه ای برای امروز و فرداست و یک جریان مستمر است  و غدیر خم حرکت در خط ولایت و امامت است .

وی در ادامه افزود :  غدیر تنها به معرفی امام علی (ع) اختصاص ندارد  و ترسیم کننده خط ولایت در تمام دوران هاست . ما امروز می بایست در مسیر ولایت  حرکت نماییم  تا کشورمان از هر گونه آسیب در امان باشد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش با بیان اینکه غدیر حادثه ای است که تکلیف امت اسلامی را در زمینه هدایت و حکومت معین می کند، گفت: می بایست همگان در مسیر ولایت و امامت قدم بردارند  و  از تفرقه در امت اسلامی می بایست پرهیز نمود  تا دشمنان اسلام و انقلاب  مایوس ، خوار و ذلیل گردند .

ترشیزی در ادامه به حدیثی از امام محمد باقر(ع) اشاره نمود و بیان داشت :   امام باقر(ع) می فرمایند: شیطان چهار بار ناله نومیدی سرداد، روزی که مورد لعن خداوند قرار گرفت، روزی که از آسمان به زمین حبوط کرد، روزی که پیامبر اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شد و روز غدیر خم

وی؛ ولایت مداری و اطلاعات از ولی زمان در همه امور اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی، تبعیت از ولی خدا که خود دارای مراحلی است ،  مرحله همگرایی و همفکری با رهبری در راهبرد های مختلف سیاسی ، اقتصادی و التزام قلبی(فلا و ربک لا یومنون حتی یحکموک فیما شجر بینهم ثم لا یجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلیما) را از مهمترین پیام های غدیر عنوان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش بیان داشت: ولایت مدار کسی است که در همه ابعاد تسلیم ولی امر خویش باشد و با شوق و رغبت می کوشد اندیشه و دعمل خودش را با ولی امر هماهنگ کند.

ترشیزی در ادامه عید غدیر خم را، بزرگترین عید شیعیان دانست و گفت : همه ما از واقعه تاریخی که در روز هجده ذی حجه سال دهم هجرت به وقوع پیوسته و مسلمانان همه ساله آنرا به عنوان بزرگترین عید خود، جشن میگیرند.

به گفته وی؛ رسم بر آن است که صبح روز عید، مردم به دیدار و دست بوسی سادات و ذریه امیرالمومنین (ع) می روند و ادای احترام به سادات می نمایند و سادات نیز ضمن پذیرائی با شربت و شیرینی و اهداء هدیه ای به رسم یاد بود از مهمانان قدردانی می نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه گالیکش تصریح کرد: در این روز مردم بهترین و زیباترین لباسهای خود را می پوشند، خود را معطر به بهترین عطرها می نمایند و با چهره ای خندان و شادمان به دید و بازدید میپردازند.در این روز افراد بسیاری روزه می گیرند و به مومنین قرض و اطعام می دهند.

ترشیزی در پایان به حدیثی از پیامبر در خصوص  روز عید غدیر خم اشاره نمود و بیان داشت :  رسول خدا(ص) فرمود:  روز غدیر خم برترین عیدهاى امت من است و آن روزى است که خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت‏شوند، و آن روزى است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین براى آنان پسندید.

خبرنگار خبر گزاری بسیج محمد رضا شریفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها