خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان گفت: : 17 شهریور اغلب به عنوان آغاز پایان کار رژیم شاهنشاهی ایران در نظر گرفته می شود که هر گونه امید به مسامحه انقلابیون و سلطنت طلبان را از میان برد.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۸۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، حجت الاسلام سلمان پور در خصوص واقعه 17 شهریور در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد: حادثه 17 شهریور معروف به جمعه سیاه که در منابع از آن با عنوان کشتار 17 شهریور نیز یاد می شود، واقعه ای در جریان نا آرامی هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب 1357 ایران انجامید.

وی ادامه داد: در تاریخ 17 شهریور 57 تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی خیابان ژاله (17شهریور)  میدان ژاله (شهدا) در تهران منجر به سرکوب خونین تظاهر کنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه گمیشان با بیان اینکه قیام 17 شهریور را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست، گفت: ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی گناه در این روز باعث شد انقلابیون و رهبران آنها در حرکت خود مصمم تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) نقش بسزایی داشت.

به گفته حجت الاسلام سلمان پور؛ حمایت سران به اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوی در سرکوب مبارزین نیز باعث گردید تا ادعا های به اصطلاح حقوق بشری دموکراتیک آنها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنان برای مردم ایران نمایان گردد.

وی خاطرنشان کرد:  17  شهریور اغلب به عنوان آغاز پایان کار رژیم شاهنشاهی ایران در نظر گرفته می شود که هر گونه امید به مصامحه انقلابیون و سلطنت طلبان را از میان برد و تاریخ این روز عملا امکان به ثمر رسیدن اصلاحات تدریجی آرام لیبرالی را عقیم گذارد.

انتهای پیام/       

ارسال نظرات
پر بیننده ها