خبرهای داغ:
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز از اماکن تاریخی اردستان بازدید کرده که امسال پیش بینی می شود این استقبال با رشد ۳۰ درصدی مواجه شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان محمد رضا صدوقی در گفت و گویی اظهار کرد: مدیران و دبیران مدارس به کمک مربیان رشته های تاریخ و جغرافیا از بناهای تاریخی بازدید می کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: بازدید کنندگان در قالب تورهای نیم روزه یا یک روزه از بناهای تاریخی شهرستان بازدید خواهند کرد.

وی افزود: از بازدید کنندگان در زمان  حضور در بناهای تاریخی سوالاتی در قالب مسابقه پرسیده می شود و به نفرات برتر جوائزی از سوی میراث فرهنگی و همکاری آموزش و پرورش اهداء می شود.

صدوقی با بیان اینکه این کار سبب علاقه وافر دانش آموزان به بنا های تاریخی می شود، تصریح کرد: این اقدام موجب می شود که از آثار تاریخی شهرستان بازدید کرده و اگر چنانچه به شهر یا استان دیگری رفتند به موزه یا آثار تاریخی آن سر بزنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: با رفتن به موزه های  تاریخی توسط دانش آموزان به عنوان یک دوره آموزشی مد نظر بوده و از 15 سال پیش تا کنون این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: زمانی که دانش آموزان حضور دارند سعی می کنیم تا آنها را آموزش داده و بتوانند بهره خوبی از آثار تاریخی در ذهنشان باقی بماند.

صدوقی همچنین تاکید کرد: هر ساله استقبال بیشتری صورت گرفته و در سال گذشته یک هزار و 500 دانش آموز از اماکن تاریخی اردستان بازدید کرده که امسال پیش بینی می شود این استقبال با رشد 30 درصدی مواجه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها