امام جمعه ایرانشهر:

ایفای نقش 250 نفر از هنرمندان شیعه و سنی در بازسازی واقعه غدیر درایرانشهر

امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نمایش واقعه غدیر خم در جامعه مظهر تجلی وحدت بین امت اسلامی است و این آیین باید با شکوهتر از سالهای گذشته در سراسر کشور برگزار شود ت.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۶۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان سید شجاع الدین ابطحی در حاشیه بازدید از محل نمایش واقعه غدیر در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازسازی واقعه‌ی غدیر نماد یک فرهنگ است که پیامبر اسلام (ص) برای آینده امت اسلام امامت و ولایت را مشخص کردند.
وی با اشاره به اهمیت به نمایش گذاشتن واقعه غدیر برای مردم گفت: ترویج این کار با توجه به رسا بودن آن، اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی بیان کرد: برگزاری آیین واقعه غدیر خم در مناطق مختلف کشور هر چه با شکوهتر برگزار شود اثر گذاری بیشتری در جامعه می‌گذارد.
فرمانده سپاه ایرانشهر نیز به خبرنگاربسیج اظهار داشت: ۲۵۰ نفر از هنرمندان شیعه و سنی در بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان به ایفای نقش می‌پردازند.
سرهنگ پاسدار حسین پودینه گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین مردم به ویژه نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) را از جمله اهداف بازسازی واقعه غدیر برشمرد.
وی ادامه داد: در این نمایش، بازسازی حرکت کاروان پیامبر اعظم (ص) و همچنین سایر کاروان‌های منتهی به مکه مکرمه و بازگشت آن‌ها به تصویر کشیده خواهد شد.
وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۶ هزار نفر از مردم شعه و سنی ایرانشهر از نمایش واقعه غدیر دیدن کنند.
به گزارش بسیج دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، امسال از جمعه دهم شهریور تا شنبه هجدهم شهریور است
ارسال نظرات