غدیر عید ولایتمداری با معرفی اولین ستاره هدایت بشریت توسط رسول الله است

عید غدیرخم همان عید ولایت‌مداری است که نبی اسلام این خورشید نورانی، آسمان جهان را برافروخت و اولین ستاره هدایت را به مردمان روزگار نشان داد، ستاره‌ای که نخستین امام شیعیان است و مولای متقیان می‌خوانندش.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۶۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عید غدیر فرا رسیده‌ است و موسم بزرگی در سراسر جهان به راه افتاده‌است. موسم بخشش گناهان که خداوند به بهانه علی (ع) در این‌روز، رحمتش را فوج فوج، نثار زمینیان می‌کند و آسمان را به روی توبه‌کنند‌گان گشوده‌است. غدیر، جشنی بزرگ است به پاس بسته‌شدن عهدی آسمانی که علی (ع) برای ولایت بر مسلمین برگزیده‌شد و چراغ هدایتی شد بر قلب‌های خاموش‌مان.

بزرگ‌ترین عید شیعیان نزدیک است و شور و شوقی توصیف‌ناپذیر فضای سرزمین‌مان را پُر کرده‌است، عیدی که در هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجری قمری در غدیرخم متولد شد و عطری ناب را در مشام حاضران غدیر، پراکنده کرد.

عید غدیرخم همان عید ولایت‌مداری است که نبی اسلام این خورشید نورانی، آسمان جهان را برافروخت و اولین ستاره هدایت را به مردمان روزگار نشان داد، ستاره‌ای که نخستین امام شیعیان است و مولای متقیان می‌خوانندش.

در غدیرخم، پیامبر اکرم (ص) برترین جانشین را برای خود برگزید تا مسلمانان زمان به گمراهی کشانده‌نشوند و از نور هدایتی آسمانی برای رسیدن به معبود بهره برند.

دست علی (ع) در دستان پیامبر حق و حقانیت بالا برده‌شد تا همگان بدانند که بعد از وفات این خورشید نورانی، تنها علی (ع) لایق جانشینی است و تنها او، شایسته سرپرستی مسلمانان خواهد بود.

این‌روزها نیز بار دیگر تاریخ، سالروز این انتخاب آسمانی را در تقویم درخشان کرده‌است و عید بزرگی به راه افتاده‌است، عیدی که بی‌شک فرشتگان نیز بر روی زمین به جشن و شادی می‌پردازند و خانه سادات، پُر می‌شود از حضور نورانی‌شان.

عیدی که زمین نیز مفتخر است از بسته‌شدن عهدی آسمانی بر روی خاکش، عیدی که آسمان نیز رحمتش را نثار زمینیان می‌کند و برکاتش مانند سیلی از خوبی‌ها بر وجود مردمان این سرزمین، هجوم می‌آورد.

عید غدیر که می‌شود، پرندگان نغمه شادی سر می‌دهند و درختان نسیم را با رقص برگ‌های‌شان همراه می‌کنند، عیدی آسمانی است این عید بزرگ، عیدی که پس از پیامبر، عزیزترین بنده نزد خداوند نیز از طرف معبود برای سرپرستی بر مسلمانان برگزیده‌شد.

در این عید، اهل آسمان و زمین به یکدیگر تبریک می‌گویند و شادی از چهره‌های‌شان محو نخواهد شد، این‌روزها تمام جهان، مملو از شادی است، زیرا خداوند نیز زمین را با لبخندش شکوفه باران می‌کند.

غدیر که می‌شود، درهای بخشش نیز گشوده خواهدشد و رنگین‌کمانی از رحمت ایزدی از آسمان به سمت زمین جاری می‌شود، غدیر که می‌شود، خداوند با وجود تمام وسعت بزرگیش در انتظار بازگشت من و توست به سمت معبود، تا بی‌بهانه ببخشد تمام گناهان‌مان را.

غدیر بهانه‌ای شد برای آزمودن دل‌های مؤمنان که سر تعظیم فرود آورند به این انتخاب برگزیده خداوند، انتخابی که مردی آسمانی چراغ هدایت را به دست گیرد و امروز نامش ذکر لب‌های هر زن و مردی شود.

ذکر یاعلی (ع) که می‌گویی، گویا تمام کائنات به سمت این ندا حرکت می‌کنند و تمام نیستی بار دیگر از نام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، وجود می‌یابد.

مردم این سرزمین نیز علی (ع) را مولای‌متقیان می‌دانند و این‌روزها به یُمن جشن غدیر، شهرها و خیابان‌ها را آذین می‌بندند، عید غدیر روزی درخشان شد در تقویم این جهان که اتحاد و برادری بزرگی در سراسر گیتی فریاد زده‌شد و مسیر سبز اسلام به دستان علی (ع) و خاندان او ادامه یافت.

مسیری که هر روز عاشقان راهش فزونی می‌یابند و برای حفظ این اسلام ناب، بیشتر جان‌شان را هدیه می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها