سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بازدید از اماکن نظامی ایران مطلقاً ممنوع است و در برجام هم به هیچ عنوان اشاره‌ای به بازدید از اماکن نظامی و فعالیت‌های نظامی نشده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۵۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به سنگ‌اندازی امریکا در مسیر برجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها طی سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی کردند که توافق برجام را یا متوقف کنند یا موانعی بر سر اجرای آن ایجاد کنند یا جلوی بهره‌مندی ایران را از این توافق بگیرند، چراکه جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ایران تاکنون مطابق 8 بیانیه‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای صادر کرده به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده تصریح کرد: ایران همواره در چارچوب برجام عمل کرده و تاکنون آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هیچ گزارشی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل نکرده باشد یا نقض برجام کرده باشد ارائه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که برجام را متوقف کنند و هزینه آن را به عهده ایران قرار داده و آن را به ایران تحمیل کنند؛ یعنی بگویند ایران نقض برجام کرده و توافق باید متوقف شود در حالی که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که این هزینه به ملت ایران تحمیل شود.

نقوی حسینی با اشاره به پرداخت هزینه سنگین ایران در قبال توافق برجام عنوان کرد: عقل ایجاب نمی‌کند که هزینه دیگری بدهیم تا برجام را متوقف کنیم؛ انسان یا چوب را می‌خورد یا پیاز را و ما یکبار چوب خورده‌ایم و توافق منعقد شده، حال بیاییم پیاز را بخوریم و توافق را لغو کنیم؟! به همین دلیل ایران به هیچ وجه متوقف‌کننده برجام نخواهد بود.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها با فشار بر آژانس تلاش می‌کنند ایران را ناقض برجام معرفی کنند تصریح کرد: دیدار اخیر نماینده امریکا در سازمان ملل متحد با آمانو و حضورش در آژانس هم با همین هدف انجام شده و آنها به آژانس فشار وارد می‌کنند که ایران را در گزارش‌های خود ناقض برجام نشان دهد.

نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این فشارها در حالی است که آژانس تنها مرجع راستی‌آزمایی فعالیت هسته‌ای ما است و مطابق همه گزارشات آن ایران دقیقاً مطابق برجام عمل می‌کند و هیچ رفتار و اقدامی متناقض با برجام انجام نداده است.

نقوی حسینی با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر افزودن الحاقیه موشکی یا مفادی از فعالیت نظامی ایران به برجام افزود: اینها آمال و آرزوهایشان است چون توافق بین‌المللی تنها یک‌بار بسته می‌شود؛ ولی به هرحال آنها برای اینکه دبه دربیاورند به دنبال بهانه هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا مسئله بازدید از اماکن نظامی ایران را مطرح کرده تأکید کرد: من اینجا شفاف و روشن عرض کنم که بازدید از اماکن نظامی ایران مطلقاً ممنوع است و هیچ نهاد و مرجعی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و ثانیاً در برجام به هیچ عنوان اشاره‌ای به بازدید از اماکن نظامی و فعالیت‌های نظامی نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند براساس برجام ما می‌توانیم از اماکن نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدید کنیم، آژانس و بازدیدهای آژانس صرفاً محدود به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است و آژانس می‌تواند از هرجا که جمهوری اسلامی ایران سایت هسته‌ای یا فعالیت هسته‌ای دارد بازدید کند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام و آژانس است و هیچ فعالیتی برخلاف مقررات نداریم و اگر آژانس مدارکی برخلاف این امر دارد ارائه کند؛ نمونه این مسئله PMD بود که  براساس آن 10 سال ایران را متهم به فعالیت‌های پنهانی می‌کردند و در نهایت خود آمانو آمد و بازدید کرد و گفت اصلاً چنین چیزی وجود نداشته و پرونده آن برای همیشه بسته شد.

ارسال نظرات