مدیرکل هواشناسی مازندران: دلیل مداومت هوای گرم در آسمان مازندران، استقرار سامانه کم فشار حرارتی در مرکز ایران است که اجازه نمی‌دهد توده‌های پرفشار سیبری به شمال کشور نزدیک شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۴۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید محمدرضا رضوی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: شاهد تداوم هوای گرم در آسمان مازندران هستیم که این موضوع نگرانی‌های بسیاری را برای مردم به همراه داشت و آستانه تحمل مردم مازندران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: دلیل مداومت هوای گرم در آسمان مازندران، استقرار سامانه کم فشار حرارتی در مرکز ایران است که اجازه نمی‌دهد توده‌های پرفشار سیبری به شمال کشور نزدیک شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: موضوع دیگر اینکه همچنان شاهد دمای بالای آب دریا هستیم که از 30 درجه پایین‌تر نیامده و این موضوع تأثیرات مختلفی را برای محیط اطراف به همراه داشته است.

رضوی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه شاهد افزایش دمای هوای استان هستیم و روز جمعه دمای هوای استان به حدود 30 درجه می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی الگوی تابستانه بر آسمان مازندران مستقر است، بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت دمای هوا رو به سراشیبی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: روز جمعه با توجه به وجود ظرفیت بالای رطوبت هوا انتظار داریم شاهد بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در مازندران باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها