خبرهای داغ:
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه ما در ایران 10 شهر ملی داریم، گفت: با وجود داشتن بیش از 435 شهرستان امروز ملایر برای شایستگی که داشته این نشان را دریافت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۴۲۴۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲

ملایر شایستگی عنوان شهر ملی مبل و منبت را دارد/ مبل و منبت ملایر باید بازار جهانی را به‌دست بگیردبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، بهمن نامورمطلق امروز در مراسم اولین جشنواره ملی مبل و منبت در ملایر با اشاره به اینکه ما مدیون هنرمندان هستیم، اظهار داشت: خوشحالم که صنایع دستی موقعیت خود را پیدا کرده است که در گذشته از آن خبری نبود.

وی با بیان اینکه امروز شهرها وارد یک عرصه جدیدی می‌شوند، افزود: شهری که فقط مصرف کننده بوده امروز به مهمترین مولد اشتغال و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و این جایگاه شهر را تغییر می‌دهد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: در دهه‌های گذشته بیشترین جمعیت روی زمین در شهرها زندگی می‌کردند و برای اولین بار این حرکت معکوس شده است و شهرها به دنبال سرمایه‌گذاری می گردند.

وی با بیان اینکه رقابت در همه شهرهای جهان وجود دارد، اظهار داشت: این رقابت به خاطر پیدا کردن جایگاه خود است و این مسئله در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراثی وجود دارد به همین دلیل شهرها به دنبال یک فرصت، موقعیت و روحیات تازه می‌گردند.

نامورمطلق ادامه داد: شهر ملایر یک شهر اصیل است که به دنبال حرکت به سمت صنایع دستی و گردشگری بوده و به دلیل این جایگاه استحقاق دریافت نشان ملی را دارد و باید قدر این شهر ملی را دانست.

وی با بیان اینکه ما در ایران 10 شهر ملی داریم، ادامه داد: با وجود داشتن بیش از 435 شهرستان امروز ملایر برای شایستگی که داشته این نشان را دریافت می‌کند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شایستگی‌های بیشتر را بعد از این نامگذاري باید کسب کنید، گفت: باید نگاه خود را جهانی و منطقه‌ای کنید چراکه در ایران یک شهر ملی منبت داریم و آن هم ملایر است که نماینده ما در سطح جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: برای ملی شدن شاخص‌های بسیاری از جمله پیشینه، تعداد فعالین و داشتن آموزش و آینده داشتیم که ملایر دارای این شاخص‌ها بود بنابراین باید بازار جهانی را به‌دست بگیرید و منبت ایران را مدیریت کنید و نشان دهید آمادگی مدیریت ملی را دارید و این بسیار مهم است.

نامورمطلق با بیان اینکه باید راه اصلی، رصد، رقابت و همراه کردن دیگران را بدانید، عنوان کرد: مهمترین علت اینکه شهرها می‌خواهند نامدار و ملی شوند هویت است چراکه ناخودآگاه متوجه شدند که هویتشان در خطر است و به دنبال آن می‌گردند.

وی اضافه کرد: هویت مهمترین عنصر اجتماعی و فرهنگی است و کسی که هویت نداشته باشد هیچ تعلقی و آینده‌ای ندارد؛ هویت یعنی تعصب، تعقل، آینده و گذشته باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز ملایر با نامگذاری مجدد با عنوان شهر ملی یک تولد مجدد خواهد داشت، ابراز داشت: ملایر نام و یک هویت تازه پیدا کرده است و این به معنای آن نیست که نداشته بلکه تجدید شده و یک رخداد پیدا شده است یعنی اتفاقی که ناممکن را ممکن می کند.

وی یادآور شد: رخداد شرط دارد و باید کاملا درک شود؛ اینکه رخداد در وجود ما رخنه و ما را عوض کند بنابراین اگر ما را متحول نکند رخداد نیست.

نامورمطلق با بیان اینکه صنایع دستی آینده دار است، گفت: صنایع دستی طراحی محور بوده و ما در این امر مشکل داریم بنابراین صنایع دستی باید دانش بنیان و طراحی محور باشد.

وی ادامه داد: طراحی محور یعنی باید برای همه اقشار سنی و همه حوزه های مصرفی منبت و مبلمان تولید کنید و آن سوی دنیا نیز جلب توجه کند و اینجا نیاز به یک مرکز خلاقیت داریم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: ما سه اصل موفقیت داریم یکی جمعیت است که با همکاری و اتحاد داشته باشیم، دوم اصالت و سوم خلاقیت و نوآوری است.

وی با بیان اینکه هنری که خلاقیت نداشته باشد هنر نیست، عنوان کرد: ما مضامینی داریم که جاودانه هستند مثل دوستی، محبت، اصالت، ایمان و... و هنر است که این مفاهیم راجاودانه می‌کند.

نامورمطلق با اشاره به شهادت شهید «حججی» گفت : شهید «حججی» یک جلوه تازه و طراوتی به مفهوم شهادت و ایثار داد و هنر این است همانگونه که امام راحل فرمودند «شهادت هنر مردان بزرگ است» .

انتهای پیام/

ارسال نظرات