مديركل حفاظت محيط زيست استان زنجان:

عرصه‌ها و موقوفه‌های موجود در استان، سرمایه‌های ملی هستند

عرصه‌ها و موقوفه‌های موجود در استان، سرمایه‌های ملی هستند که حفظ و حراست از آنها، مشارکت و همکاری بیشتر مردم را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۱۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل حفاظت محيط زيست استان زنجان  در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: فرهنگ وقف باید به ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و حفاظت از منابع طبیعی بشتابد.

سیدرضا موسوی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارها برای بهبود شاخص‌های زیست محیطی و منابع طبیعی استفاده از وقف است، گفت: اگر وقف در مسیر بهبود و صیانت از منابع خدادادی قرار گیرد، فعالیت‌های متعددی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تشکل‌های زیست محیطی می‌توانند افزایش کمی و کیفی یابند و اقدامات و فعالیت‌های این تشکل‌ها موجب ارتقای فرهنگ حفظ منابع طبیعی شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: اولویت‌های وقف در زمان‌های مختلف باهم تفاوت دارند به گونه‌ای که یکی از اولویت‌هایی که مستقیم با سلامت افراد و آینده حیات بر روی زمین در ارتباط است، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است. 

وی افزود: اگر بخشی از موقوفات در مسیر صیانت از منابع طبیعی قرار گرفته و امکان بهره‌برداری از آن به وجود آید، می‌توان ضمن ایجاد مشارکت مردمی، به آینده حفظ منابع طبیعی امیدوار بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: مراتع و عرصه‌های طبیعی فراوانی در استان زنجان وجود دارد که برخی از این منابع ملی موقوفه است که امیدواریم با همکاری و تعامل این دو سازمان، هم سرمایه‌های منابع طبیعی و هم سرمایه وقف مورد بهره‌برداری بهینه قرار گیرد.

وی با اشاره به موقوفه بودن دشت سهرین افزود: واقف  بخشی از درآمد موقوفه را وقف تامین علوفه در زمستان برای آهوان دشت سهرین خریداری و در زمستان به آنها بدهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر ضرورت توجه آحاد مردم به مراتع و عرصه‌های طبیعی موجود در استان تاکید و اظهار کرد: این عرصه‌ها و موقوفه‌های موجود در استان، سرمایه‌های ملی هستند که حفظ و حراست از آنها، مشارکت و همکاری بیشتر مردم را می‌طلبد.

ارسال نظرات