قصور پزشکی در پرونده پزشکی مهدی بیمار مرگ مغزی فوت شده در بیمارستان آیت الله موسوی رخ نداده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۱۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون درمان دانشگاه زنجان با اشاره به وضعیت جسمانی بیمار 25 ساله در زمان ورود به مرکز آموزشی آیت الله موسوی زنجان ، گفت: مهدی در زمان ورود به بیمارستان چون راکب موتورسیکلت (بدون کلاه ایمنی) بود، تمام ارگانهای بیمار به علت تصادف درگیر شده بود.

محمدرضا جمشیدی افزود: ساعت 13:15 دقیقه ظهر یکم شهریور ماه امسال بیمار با هوشیاری نسبی وارد اورژانس شده است، بعد از طی مراحل اولیه، ساعت 13:55 دقیقه سی تی اسکن شده و بعد از مشخص شدن نتایج (خونریزی وسیع مغزی)، ساعت 14:25 دقیقه پزشک معالج از طریق شبکه اینترنتی اعلام نظر کرده است.

معاون درمان دانشگاه زنجان  تصریح کرد: در مسائل حساس پزشکی مانند رخدادهای مربوط به حوزه مغز و اعصاب در بیمارستانها پزشک آنکال وجود دارد. در برخی موارد به خاطر اهمیت موضوع و جلوگیری از دست دادن زمان، پزشکان متخصص از طریق شبکه اینترنتی پرونده بیمار را مطالعه کرده و بعد از صدور دستورات مقتضی، به بیمارستان مراجعه می کند.

محمدرضا جمشیدی گفت: پزشک معالج به علت خونریزی شدید، نداشتن امکان عمل به خاطر خونریزی (در صورت عمل جراحی بیمار فوت میکرد)، فقط دستور بستری در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان برای مشخص شدن وضعیت کلی وی صادر کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: طی همان روز پزشک معالج علاوه بر ویزیتهای تیم پزشکی که به طور مرتب انجام می گرفته، سه بار بیمار را مورد معاینه قرار داده و دستورات لازم را صادر کرده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ساعت 19:30 فشار مغز بیمار بالا رفته است، گفت: به همین خاطر هوشیاری کم شده و ادامه این روند، همچنین مقدور نبودن عمل جراحی باعث شده تا بعد از پنج روز بیمار مرگ مغزی شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه علم پزشکی در دنیا محدود است، گفت: این نوع خونریزی‌های مشابه مغزی یا شکستگی شدید جمجه در بیشتر جاها درمان نداشته و منجر به مرگ بیمار می شود.

وی ادامه داد: به خاطر برخی حاشیه‌های بوجود آمده، با 10 ها پزشک متخصص در کشور مشورت کردیم و همه این پزشکان به اتفاق، نظر پزشک معالج را تایید کرده و اذعان کردند در هیچ جای دنیا امکان درمان این بیمار وجود نداشت.

معاون دانشگاه زنجان گفت: پزشک معالج مهدی، تنها پزشک مغز و اعصاب استان زنجان است که با این دانشگاه همکاری دارد. سابقه همکاری ایشان با این دانشگاه بیش از 20 سال بوده و تاکنون جان بیش از 10 هزار نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

وی افزود: به خاطر دلایل ذکر شده، نباید یک طرفه به موضوع نگاه و بدون تخصص کافی آن را قضاوت کنیم.

وی درباره شکایت خانواده بیمار فوت شده از پزشک معالج، تاکید کرد: هیچگاه برخورد احساسی در این موضوع را تایید نمی کنم، اما شکایت امری طبیعی بوده و به یقین موضوع به سرعت رسیدگی خواهد شد.

ارسال نظرات