مسئول اسکان ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر گفت: در اربعین سال‌جاری دو موکب از شهرستان مهدیشهر برای پذیرایی و اسکان زائران اهل بیت (ع) در کربلا برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۶۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

ناصر علی پار سا مسئول اسکان ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر اظهار کرد: امسال از شهرستان مهدیشهر دو موکب اسکان و تغذیه را برای برپایی در کربلا در نظر گرفته ومعرفی کردیم که شناسنامه ان را گرفتیم وتفاهم نامه آن در این مورد بسته شد.

وی افزود:طبق مصوبه تمام موکب ها یی که در ایام اربعین از ایران در کشور عراق برپا می گردد باید دارای شناسنامه باشد.

مسئول اسکان ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر افزود:در اربعین سال قبل موکب تغذیه داشتیم ولی امسال موکب اسکان به تعداد موکب های این شهر اضافه شد ونام هردو موکب امام زمان (عج)نامگذاری شد.

مسئول ستاد اربعین شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه محل موکب تغذیه شهرستان مهدیشهر همچون سال گذشته در پشت تل زینبیه وروبروی خیمه گاه حسینی برپا می شود گفت:برای موکب اسکان نیز در نظر داریم در نزدیکی حرم امام حسین (ع)وابوالفضل (ع)محلی برای موکب اسکان برپاکنیم.

وی ظرفیت موکب اسکان را 3500 نفر اعلام کرد وگفت:در این موکب تغذیه روزانه 9هزار وعده غذایی بین زائران توزیع می شود.

پارسا خاطرنشان کرد: در کنار موکب تغذیه ،موکب نانوایی را همانند سال گذشته داریم که حدود 3هزار قرص نان پخت می کنند وتا به حالا 20 تن آرد جهت موکب نانوایی تهیه شده است.

وی اضافه کرد:اداره موکب هیئت امنایی است ودر هر مکب 5نفر هیئت امنا هستند که در مجموع بیش از 50 نفر خادم در موکب شهرستان فعال خواهند بود.

موکب ستاد اسکان اربعین شهرستان مهدیشهر تصریح کرد:حرکت بزرگی که امسال در شهرستان داریم جمع آوری کمک های نقدی است که از ابتدای محرم چادرهایی جلوی مساجد وهیئت های عزاداری برپا می شود تامردم کمک هایشان را حضورا ارائه دهند.

وی همچنین در خصوص کمکهای مردمی را جمع آوری وجوهات نقدی دردوحساب مجزا برای هردوموکب نام برد که شماره حساب به زودی اعلام می شود.

2004/ش

انتهایپیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها